مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه با آغاز فصل سرما امکان شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان وجود دارد گفت: تا‌کنون هیچ مورد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان کرمان گزارش نشده است.
کد خبر: ۵۲۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 07 November 2017
حسین رشیدی امروز عصر در جلسه کارگروه سلامت استاندار کرمان که با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان برگزار شد، اظهار‌ داشت: در سال گذشته و امسال به لحاظ تراکم پرندگان در کشور آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را در کشور داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صنعت طیور از صنایعی است که با امنیت غذایی مردم در ارتباط است گفت: به‌همین دلیل حفاظت از طیور در مقابل بیماری‌ها و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها امری ضروری است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه زنجیره تولید طیور در استان کرمان تکمیل است افزود: نیاز استان کرمان در تامین مرغ تامین شده و سرمایه‌گذاری زیادی در این زمینه انجام شده که باید از آن مراقبت کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک مورد کانون بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شمال استان و یک مورد نیز در جنوب استان مشاهده شد خاطر‌نشان کرد: با اقدامات پیشگیرانه از گذشته و آمادگی که وجود داشت بلافاصله این کانون‌ها شناسایی و معدوم‌سازی شد.

رشیدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال گسترش بیماری در کشور بیشتر شود و ما باید در استان آمادگی کامل را داشته باشیم گفت: تردد مرغ زنده به استان باید کاملا کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه نمونه‌برداری از مرغداری‌ها به‌صورت مرتب انجام می‌شود افزود: مشکل ما در استان کمبود اعتبارات است و از انجا که اعتبارات به‌صورت اسناد خزانه اختصاص داده شده با کمبود نقدینگی رو‌به‌رو هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار