مدیرکل دامپزشکی شمال کرمان با اشاره به اینکه روند شیوع آنفلوانزای پرندگان متوقف نشده است، گفت: دستگاه‌های مختلف باید برای جلوگیری از ورود عامل بیماری‌زا به این استان همکاری کنند.
کد خبر: ۵۲۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 07 November 2017
حسین رشیدی عصر دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان کرمان اظهار داشت: آنفلوانزای پرندگان به خصوص در فصل پاییز دو سال است که در زمستان با سرد شدن هوا مشکلات جدی ایجاد می کند.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه آنفلوانزای پرندگان در بعضی استان ها به دلیل تراکم مرغداری ها در سال های گذشته و سال های جاری داشته ایم.

رشیدی با اشاره به اینکه برخی از استان ها مشکلات جدی را در صنعت طیور دارند، گفت: نباید اجازه دهیم این بیماری مشکلات جدی در صنعت طیور استان ایجاد کند، با توجه به اینکه صنعت طیور یکی از صنایعی است که بخش عمده ای از امنیت غذایی مردم به آن وابسته است.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان بیان داشت: در استان کرمان زنجیره کامل پرورش طیور وجود دارد و در حال حاضر نیاز های استان تامین می شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در شمال و جنوب استان کرمان دو کانون بیماری داشتیم و با اقدامات و برخورد به موقع و همکاری بسیار خوبی که انجام شد در اسرع وقت توانستیم این کانون ها را خاموش کنیم.

رشیدی با اشاره به اینکه روند شیوع آنفلوانزای پرندگان در سال جاری متوقف نشده است، افزود: نیاز است که دستگاه های مختلف کمک کرده و از ورود عامل بیماری به استان کرمان جلوگیری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: امیدواریم با کمک نیروی انتظامی استان کرمان بتوانیم تردد مرغ زنده از نهادهای وابسته به استان را کنترل و با همکاری دستگاه های دیگر از شیوع این بیماری پیشگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در مرکز استان کرمان آزمایشگاه جنوب شرق فعالیت می کند که امکان انجام آزمایشات مولکولی تشخیص بیماری را داشته و در سال گذشته با کمک این آزمایشات توانستیم در اسرع وقت بیماری را کنترل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار