مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ۱۱ سازمان مردم‌نهاد در اجرای طرح نجات در حاشیه شهر کرمان فعالیت دارند، گفت: در شهر کرمان برای نگهداری زنان آسیب‌دیده و اسکان بهبودیافتگان نیازمند گرمخانه هستیم.
کد خبر: ۵۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 08 November 2017
زهرا موسی‌پور امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان اظهارداشت: طرح نجات با رویکرد کار با مردم و برای مردم به‌منظور ساماندهی و نجات‌بخشی سکونتگاه‌های غیررسمی شهر کرمان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح مدرسه و سرای محله در حاشیه شهر احداث شد گفت: با بازدید استاندار کرمان در سال 94 از حاشیه شهر کرمان و شهرک صنعتی اتفاقات بسیار خوبی در بحث آسیب‌های اجتماعی در این منطقه انجام شد افزود: این منطقه تعیین محدوده شد و پایش اجتماعی در آن صورت گرفته است.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه حدود 412 خانواده مورد پایش قرار گرفته و پرسشنامه‌های ما را پاسخ دادند خاطرنشان کرد: نتایج آن این بود که 21 درصد از متاهلین در این مناطق طلاق گرفته بودند و 30 درصد از فرزندان خانواده‌ها در این مناطق به مدرسه نمی‌رفتند.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی مهاجرت آنها نداشتن شغل و خشکسالی بود گفت: شغل اکثر این خانواده‌ها کارگری بود و 71 درصد آنها اعتیاد به مواد مخدر داشتند.

موسی‌پور با بیان اینکه 11 سازمان مردم‌نهاد در اجرای طرح نجات در حاشیه شهر کرمان فعالیت دارند گفت: در شهر کرمان برای نگهداری زنان آسیب‌دیده و اسکان بهبودیافتگان نیازمند گرمخانه هستیم.

وی با اشاره به اینکه 34 هزار و 131 نفر ساعت دوره پیشگیری از اعتیاد و آموزش‌های مهارت زندگی و فرزندپروری برای آنها برگزار شد افزود: در این مناطق روحانی مستقر شده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و 330 نفر در مراکز نگهداری شدند و از ابتدای امسال 61 نفر از مراکز نگهداری آسیب‌دیدگان استفاده کردند اظهارداشت: از مهمترین کارها در اجرای طرح نجات هم‌افزایی کامل دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد با هم بوده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های فنی وحرفه‌ای در این مناطق دایر شده است گفت: فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های مختلف مهارتی آموزش‌های لازم را برای این افراد برگزار می‌کند و میل آنها به اشتغال نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار