امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه همه ارگان‌ها و خانواده‌ها باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنند گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است.
کد خبر: ۵۲۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 10 November 2017
حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ظهر امروز که در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد اظهار داشت: تجمع عظیم راهپیمایان اربعین حسینی در کنار زیارت حضرت اباعبدالله(ع) در میان بایکوت رسانه‌های دنیا دیده شد.

وی با بیان اینکه روز جهانی دیابت و روز حمایت از بیماران کلیوی را در پیش داریم گفت: بیماری دیابت و کلیوی دو بیماری مهم و خطرناک است که مردم کشور ما را به شدت تهدید می‌کند و لزوم توجه به پیشگیری برای این قبیل بیماری‌ها اهمیت دارد چراکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

امام‌جمعه موقت کرمان با اشاره به جایگاه علمی و معرفتی علامه طباطبایی گفت: متاسفانه قشر جوان ما این عالم ربانی و صاحب تفسیر ارزشمند المیزان را که عالمانی بزرگ را تربیت کردند را کمتر می‌شناسند.

وی با بیان اینکه دشمن با بمباران تبلیغاتی سعی در عوض کردن چهره و جایگاه روحانیت و علما در میان جوانان ما دارد تصریح کرد: روحانیان ما باید متوجه این تبلیغات بوده و از انجام کارهایی که در شان آنها نیست پرهیز کنند.

عرب‌پور با اشاره به اقدامات روحانیان قبل از انقلاب و نقش آنها در پیروزی و به ثمر رسیدن نهال انقلاب خاطرنشان کرد: نسل جوان ما باید بداند که در راه پیروزی انقلاب اسلامی چهره‌های بزرگی از روحانیت، شکنجه و تهدید شدند.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است افزود: جوانان ما ساعت‌های زیادی از وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و با کتاب انس ندارند.

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه همه ارگان‌ها و خانواده‌ها باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنند گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه افزود: وقف یکی از اقدامات پسندیده است و درآمد وقف در راه معنوی و دینی صرف می‌شود.

عرب‌پور با اشاره به حوادث اخیر غرب آسیا گفت: همه حوادث منطقه به هم مربوط بوده و در راستای طراحی‌های آمریکا پیش می‌رود.

وی به استعفای نخست وزیر لبنان، جدایی ناموفق کردستان عراق، بستن ورودی‌های کشور یمن توسط عربستان برای ایجاد قحطی در این کشور اشاره کرد و افزود: همه این اقدامات در راستای طرح تجزیه غرب آسیا توسط آمریکا و با هزینه‌کرد عربستان صورت می‌گیرد.

امام جمعه موقت کرمان به پیروزی‌های ارتش‌های عراق و سوریه در برابر داعش اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها سبب شد که آنها نقشه خود را عوض کرده و جنگ و ناامنی را به لبنان بکشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار