مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳۲ باب کتابخانه در استان کرمان وجود دارد، گفت: از ابتدای امسال ۷۰ هزار جلد از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به امانت رفته است.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ 12 November 2017
محمد‌جواد حسین‌زاده امروز در دیدار جمعی از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی با  آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار‌داشت: از ابتدای امسال یک میلیون و 500 هزار نفر به کتابخانه‌های استان کرمان مراجعه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 70 هزار جلد از کتابخانه‌های عمومی استان کرمان به امانت رفته است گفت: 132 باب کتابخانه در استان کرمان وجود دارد که 30 باب از آنها توسط خیرین ساخته شده است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با بیان اینکه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان فعال است افزود: در سطح استان 130 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 100 نفر در استان دو متر فضای کتابخانه‌ای وجود دارد خاطر‌نشان کرد: کرمان یک استان فرهنگی است و شخصیت‌های بزرگی در سطح کشور از استان کرمان فعالیت می‌کنند که نشان از فرهنگ غنی این مردم دارد.

در این دیدار محمدرضا علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با اعلام برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان کرمان تصریح کرد: بیش از 150 برنامه فرهنگی در زمینه کتاب در این هفته در شهر کرمان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکید ما بر آن است که فرهنگ کتاب‌خوانی باید از خانواده اجرایی شود گفت: مراسم تجلیل از فعالان عرصه کتاب فردا در کرمان برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار