مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: در حال حاضر توسعه کشت زیتون در زرند ممنوع بوده و فقط همان کشت‌هایی که از قبل است برداشت می‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 13 November 2017
علی زارعی با بیان اینکه در بحث تأمین روغن، کشور وابسته به خارج از کشور است اظهار داشت: زیتون گیاهی خودکفا بوده و در بحث تأمین روغن به کشور بسیار کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های زیادی در زمینه کشت زیتون در زرند اجرا شده است، خاطر‌نشان کرد: سال 86 و 92 کشاورزان با سرمازدگی زیتون روبه‌رو بوده‌اند که حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش رفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند افزود: در حال حاضر توسعه کشت زیتون در زرند ممنوع بوده و فقط همان کشت‌هایی که از قبل است، برداشت می‌شود.

وی با ابراز اینکه ارقام زیتون زرد به‌دلیل مقاوم بودن در برابر سرما، به‌زودی جایگزین دیگر ارقام زیتون می‌شوند، گفت: زیتون‌های کنسروی سبزرنگ بوده و زودتر برداشت می‌شوند.

زارعی با بیان اینکه زیتون‌های روغنی همان زیتون سبز هستند اما چون که دیرتر برداشت می‌شود، سیاه‌رنگ می‌شود تصریح کرد: از هر 100 کیلو عیار روغن 20 درصد روغن به‌دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه محصول زیتون نیاز به آب زیادی ندارد، گفت: سطح زیر کشت زیتون در زرند 350 هکتار است که از این مقدار امسال 150 هکتار بارور و پیش‌بینی برداشت 30 تن زیتون می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند اظهار کرد: برداشت زیتون در زرند از آبان‌ماه جاری آغاز می‌شود و تا آذر‌ماه ادامه دارد و قیمت هر کیلو زیتون در حال حاضر 5 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه نقش روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی از مدت‌ها پیش اثبات شده است به ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه استقبال مردم از محصولات کشاورزی داخلی و گرایش آنها به مصرف استاندارد زیتون اشاره کرد و گفت:‌ لازمه نهادینه شدن این فرهنگ، تولید محصولاتی با فرآوری مناسب و بسته‌بندی زیبا و شیک و افزایش تعرفه واردات زیتون به داخل کشور است./تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار