سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از معیارهای کتاب و کتابخوانی در کشور وجود ندارد گفت: روش‌های ترغیب و تشویق به کتابخوانی باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 13 November 2017
محمدجواد فدایی امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه کتاب استان کرمان اظهار داشت: بر اساس آمار ارائه شده استان کرمان جزو سه استان برتر کشور در بحث مراجعات به کتابخانه‌های استان است.

وی با اشاره به اینکه هفته کتاب فرصت بسیار خوبی برای تشویق و ترغیب به کتابخوانی است گفت: در دنیا بین توسعه فرهنگی و اقتصادی با کتابخوانی یک رابطه مستقیم وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با بیان اینکه هرچه سرانه مطالعه در استان و کشور بیشتر شود از نظر فرهنگی و اقتصادی نیز بیشتر رشد می‌کنیم افزود: همین موضوع باعث شده در سایر کشورها به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از معیارهای کتاب و کتابخوانی در کشور وجود ندارد خاطرنشان کرد: یکی از معیارهای جهانی در بحث کتابخوانی، متوسط زمانی است که افراد در هر جامعه صرف مطالعه می‌کنند.

فدایی با اشاره به اینکه تحصیلات تخصصی کتابداران بسیار با اهمیت است تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان کتابداران در رشته تخصصی تحصیل کردند.

به گزارش تسنیم در آئین تجلیل از کتابداران نمونه استان کرمان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از تعدادی از فعالان این عرصه با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار