مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان سهمیه این استان در طرح کارورزی را ایجاد پنج هزار شغل عنوان کرد و گفت: متاسفانه اطلاع رسانی کافی در این زمینه انجام نشده است.
کد خبر: ۵۲۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 14 November 2017
محمدرضا جهانگیری ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان اظهار کرد: طرح کارورزی از طریق دولت به تمام دستگاه های اجرایی ابلاغ شد که بنا شد در این طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی همه دستگاه های اجرایی ۱۵۰ هزار نفر اشتغال در کل کشور ایجاد کنند و این در حالی بود که سهم استان کرمان از این طرح ایجاد پنج هزار نفر اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه طرح کارورزی با یارانه ای دولت پرداخت می کند قسمتی از اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را تامین خواهد کرد، گفت: طرح کارورزی در استان کرمان از نیمه دوم امسال شروع شد و اولین قرارداد طرح کارورزی مربوط اوایل مهر ماه بوده است که باید تا پایان سال برای پنج هزار نفر در این طرح  اشتغال ایجاد شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمان تصریح کرد: عمده مشکل طرح کارورزی این است که دستگاه اجرایی به درستی در این زمینه اطلاع رسانی نکرده اند ضمن اینکه در زمینه بنگاه های اقتصادی هم دچار مشکل هستیم.

جهانگیری با اشاره به وجود ۷۳۹ واحد پذیرنده در استان کرمان، افزود: از این تعداد واحد پذیرنده تنها ۲۰۶ واحد برای طرح گفته شده ثبت نام کرده اند که این آمار پایین به دلیل اطلاع نداشتن سایر واحدها از طرح کارورزی و کامل نبودن مدارکشان است؛ بنابراین رسالت دستگاه های مجری اطمینان خاطر به بنگاه های تعاونی است اما به دلیل نداشتن نماینده و پشتیبانی دستگاه های مجری اطلاع رسانی از این طرح کافی نبوده است.

وی با بیان اینکه دستگاه های مجری باید به بنگاه های اقتصادی که مجوز صادر می کنند در مورد طرح کارورزی اطلاع رسانی کنند، افزود: استان کرمان در اجرای طرح کارورزی رتبه چهارم را در کشور دارد بنابراین از دستگاه های اجرایی می خواهم با توجه به بنیه اقتصادی استان از این طرح که با پرداخت یارانه دولت اجرا می شود استفاده کنند تا به پنج هزار اشتغال تا پایان سال برسیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار