کاروان تخصصی امدادرسانی "سفیران دارالصابرین بم" صبح امروز به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شد.
کد خبر: ۵۲۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 25 November 2017
کاروان تخصصی امدادرسانی "سفیران دارالصابرین بم" متشکل از خادمین هیئت‌ها و فعالان فرهنگی صبح امروز به مناطق زلزله‌زده غرب کشور جهت امدادرسانی و راه‌اندازی آشپزخانه شهدای دارالصابرین بم در شهر سرپل‌ذهاب و روستای کوئیک اعزام شد.

صادق غلامرضانیا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اعزام این کاروان به استان کرمانشاه اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی شهرستان بم با هدف تقویت روحیه جهادی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه روحیه جهادی در بحران و روزهایی که کشور دچار جنگ یا زلزله شده تاثیرات بسیاری دارد گفت: مردم شهرستان بم در حد توان خود با زلزله‌زدگان ابراز همبستگی و همدردی کرده و به میدان آمدند.

‍ مسئول اجتماع مدافعان حرم شهرستان بم افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده راه‌اندازی آشپزخانه‌های سیار با تمام امکانات برای تهیه و توزیع غذای گرم در بین زلزله زدگان مناطق غرب کشور به مدت 15 روز در برنامه این گروه جهادی قرار دارد.

غلامرضا‌نیا با اشاره به اینکه شروع این حرکت توسط اجتماع مدافعان حرم شهرستان بم بود گفت: تاکنون تعداد زیادی از هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی مساجد و نیروهای ارزشی این شهرستان برای کمک به مردم زلزله زده با ما همکاری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با گذشت زمان کم‌کم نیروهایی که از ابتدای زلزله در مناطق غرب کشور حاضر بودند در مسیر بازگشت هستند بیان کرد: با توجه به تجربه‌ای که مردم بم از زلزله 5 دی‌ماه سال 82 دارند این اقدام توسط مردم شهرستان بم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم این کاروان جهت امدادرسانی و راه‌اندازی آشپزخانه شهدای دارالصابرین بم به شهر سرپل ذهاب و روستای کوئیک اعزام شده و آمادگی پخت 15 تا 20 هزار پرس غذای گرم در بین مردم منطقه را دارد.

در این کاروان افراد متخصصی شامل بنا، برق‌کار، لوله‌کش، جوشکار، آرایشگر، راننده لودر و کادر خدماتی برای راه‌اندازی آشپزخانه سیار و آشپز حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار