فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اطاعت از ولی‌فقیه انسان را عزتمند می‌کند گفت: اگر سربلندی دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید از ولی‌فقیه اطاعت کنیم.
کد خبر: ۵۳۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 29 November 2017
سردار غلامعلی ابوحمزه شامگاه سه‌شنبه در جمع بسیجیان بخش چترود کرمان اظهار‌ داشت: مسئله امامت و ولایت یکی از نکات مهم و محوری اسلام است.

وی با تبیین جایگاه ولایت در حکومت اسلامی گفت: تعبیر امام راحل از مسئله ولایت آن است که تمام اختیاراتی که رسول خدا‌(ص)، امام علی‌(ع) و ائمه اطهار‌(س) در تشکیل حکومت اسلامی دارند، در دوران غیبت کبری، ولی‌فقیه جامع‌الشرایط نیز دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه عده‌ای می‌گویند، امامت و ولایت جامعه از طرف مردم باید تعیین شود، کاملا اشتباه است افزود: امامت از طرف خداوند تعیین می‌شود و اینگونه نیست که بر نظر عده‌ای تعیین شود.

وی با بیان اینکه علم بدون خطا، عمل بدون خطا و محبت عمیق و گسترده به مردم سه ویژگی ائمه اطهار‌(س) است خاطر‌نشان کرد: خداوند سه مسئولیت ولایت تکوینی، ولایت تشریعی و ولایت اجتماعی را برای ائمه اطهار‌(س) تعیین کرده است.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه ولایت اجتماعی همان تشکیل حکومت اسلامی است که خداوند در زمان غیبت امام عصر بر عهده ولی‌فقیه گذاشته است گفت: هجمه دشمنان اسلام امروز به سمت جایگاه ولایت است و افرادی در داخل کشور نیز خواسته یا ناخواسته همراهی می‌کنند.

وی با بیان اینکه نتیجه راه‌اندازی جریان ثقیفه و عدم تمکین از امام علی‌(ع) باعث شد بنی‌امیه حدود 90 سال بر مردم حکومت کند و سرنوشت مردم آن زمان را به نابودی کشاند افزود: بعضی‌ها نگویند که اگر از ولی، اطاعت نکنیم چه می‌شود، نتیجه آن در تاریخ مشخص است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اطاعت از ولی‌فقیه با خون شهدا برابری می‌کند تصریح کرد: اگر همه این جانفشانی‌های شهدا باشد اما اطاعت‌پذیری از ولی نباشد، هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه تمام امامان معصوم ما به‌دنبال تشکیل حکومت اسلامی بودند اما از آنجا که مردم زمان، یاری نکردند، غریب واقع شدند گفت: اگر امروز حاج قاسم سلیمانی توفیقاتی کسب می‌کند و عزتمند می‌شود، نتیجه ولایت‌پذیری و اطاعت‌پذیری محض از ولی است.

سردار ابوحمزه با اشاره به اینکه اطاعت از ولی‌فقیه انسان را عزتمند می‌کند، تاکید کرد: اگر سربلندی دنیا و آخرت را می‌خواهیم باید ولی‌فقیه خود را بشناسیم و از او اطاعت کنیم.

وی با بیان اینکه در هر مسئولیتی که هستیم اگر به ولی‌فقیه احترام بگذاریم، عزتمند می‌شویم و اگر غیر این باشد حقیر خواهیم شد افزود: گوش به فرمان ولی بودن یعنی در مسئله اقتصاد مقاومتی تمام توان و تلاش خود را خرج کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه انقلاب ما تازه آغاز راه است اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز و بسترساز انقلاب جهانی مهدی موعود است.

وی با بیان اینکه امروز اطاعت از ولی‌فقیه تکلیف همه است گفت: هر کس به اندازه پر کاهی به نظام اسلامی خدمت کند، هم در این دنیا و هم در آن دنیا خیرش را می‌بیند و سربلند خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار