مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: فقط نارون‌هایی که عمرشان تمام شده است با هدف احیای فضای سبز از پایین قطع می‌شوند.
کد خبر: ۵۳۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲ 29 November 2017
ایمان سیف الهی با بیان اینکه عمر مفید نارون بین ۳۰ تا ۵۰ سال است، اظهار کرد: بافت نارون‌های شهر ما مرده و به راحتی ورود آفت را پذیرفته اند.

سیف‌الهی با اشاره به تمهیدات مختلف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان برای افزایش طول عمر نارون‌ها اظهار داشت: نارون‌های بلوار جمهوری با اتکا به تلاش‌های سازمان چندین سال بیشتر دوام آوردند.

وی از سربرداری مستمر نارون‌ها خبر داد و تصریح کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از شکستن این درخت‌ها در اثر بارش برف یا وزش باد و ممانعت از آسیب رسیدن به شهروندان صورت می‌گیرد و همچنین باعث جان گرفتن توت‌های کاکوزایی که در مجاروت نارون‌ها قرار گرفته اند می‌شود.

 سیف الهی با بیان اینکه این نارون‌ها از درون به دلیل دالان‌هایی که توسط لاروهای کرم خراط نارون ایجاد می‌کند، پوسیده‌اند تاکید کرد: یا باید شاهد خشک شدن تک تک نارون‌ها باشیم یا از هم اکنون اقدامات اصلاحی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان گفت: شهرداری در چارچوب وظایف سازمانی در برخی موارد به سربرداری و برخی موارد به قطع نارون‌های بلوار جمهوری ناگزیر شده است.

سیف الهی در پایان این اطمینان را داد که فقط نارون‌هایی که عمرشان تمام شده است با هدف احیای فضای سبز از پایین قطع می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار