فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به ذخیره تصاویر و هتک حیثیت بانوان می کرد، خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 29 November 2017
به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ماشاالله ملائی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با انتشار تصاویر خصوصی آنها در فضای مجازی اقدام به هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت علیه آنها کرده است، با توجه به حساسیت موضوع پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده و اقدامات فنی موفق شدند متهم را که جوانی ۲۱ ساله است شناسایی کنند که این فرد پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و تحت نظر قرار گرفت.

سرهنگ ملائی تصریح کرد: امروزه سوء استفاده کلاهبرداران و سودجویان ازفضای سایبری برای دستیابی به اهداف ناصحیح و پلیدشان افزایش یافته و با سوء استفاده از ناآگاهی و سادگی افراد در این فضا مرتکب جرائمی می شوند که می تواند از جنبه های مختلف این قربانی را تحت الشعاع قرار داده و گاها منجر به نابودی آنان شود.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت گفت: کاربران شبکه های اجتماعی می توانند برای کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت www.cyberpolice .ir مراجعه تا اطلاعات جامع و کافی کسب کنند که به طور حتم مطالعه آنها می تواند از وقوع جرم و قربانی شدن افراد در جرایم سایبری جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار