فرماندار شهرستان راور با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۰۰ رشته قنات و چشمه در شهرستان راور وجود دارد گفت: بر اثر زلزله ۶.۱ ریشتری صبح امروز کرمان ۸۷ رشته قنات بین ۳۰ تا ۸۰ درصد تخریب شدند.
کد خبر: ۵۳۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 02 December 2017
سیدحسن میرصادقی امشب در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران استان و شورای تامین استان کرمان اظهار داشت: بخش کوهساران و منطقه هجدک از کانون‌های زلزله‌خیز در استان کرمان است و در این زمینه رتبه کشوری دارد.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل آسیب بعضی واحدهای مسکونی در این منطقه بر اثر زلزله سال 83 زرند، سه هزار و 500 واحد مسکونی بازسازی شد گفت: تنها دلیل نبود خسارت جانی در زلزله امروز همین بازسازی واحدهای مسکونی در سال‌های گذشته بود.

فرماندار شهرستان راور با بیان اینکه مکان‌هایی که در زلزله امروز تخریب شد خانه‌های قدیمی بود که مردم از آنها به‌عنوان انبار استفاده می‌کردند افزود: باید این واحدهای تخریب شده به‌طور کامل آواربرداری و جمع شود.

وی با بیان اینکه مردم در این منطقه در 68 روستا ساکن هستند خاطرنشان کرد: 8 روستا کانون زلزله امروز بود که کار امدادرسانی انجام شد.

میرصادقی با بیان اینکه به اینکه بالغ بر 100 رشته قنات و چشمه در شهرستان راور وجود دارد گفت: بر اثر زلزله 6.1 ریشتری صبح امروز کرمان 87 رشته قنات بین 30 تا 80 درصد تخریب شدند.

وی با اشاره به اینکه خط انتقال آب در بعضی مناطق روستایی خسارت دیده است گفت: 15 راس دام نیز در روستای گورک کانون زلزله امروز تلف شده است.

فرماندار شهرستان راور با بیان اینکه حداقل حدود 400 خانه روستایی باید بازسازی شود افزود: چادر در اختیار مردم گذاشته می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از پل‌های جاده‌های روستایی خسارت دیده‌اند و باید بازسازی شود تصریح کرد: اکیپ‌هایی از هلال احمر و سپاه پاسداران از ساعات اولیه زلزله در منطقه حضور داشتند که جای قدردانی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار