نماینده مردم کرمان و راور بخش عمده کاهش تلفات زمین لرزه ۶.۱ ریشتری هجدک را مربوط به مقاوم سازی ساختمان ها در سنوات گذشته دانست.
کد خبر: ۵۳۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 02 December 2017
محمد رضا پور ابراهیمی جمعه شب در جلسه مشترک ستاد مشترک ستاد بحران و شورای تامین استان کرمان پیرامون جمع بندی اقدامات صورت گرفته در خصوص زلزله صبح امروز هجدک اظهار کرد: در استان کرمان نیاز به مانور های شبه واقعیت در راستای هماهنگی دستگاه ها داریم؛ همچنین شرایط بعد از وقوع پس لرزه ها باید مدیریت شود تا با کمترین خسارت روبرو شویم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده کاهش تلفات ما مربوط به مقاوم سازی بود که در سنوات قبل انجام شد، گفت: مقاوم سازی در مناطق پرخطر الزامی است و این در حالی است که باید وام های بلاعوض پنج تا شش میلیون تومانی افزایش داده شود و نظام بانکی و کمیسیون اقتصادی در زمینه اعلام آمادگی می کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به افزایش تعدادپس لرزه ها، مصوب شود تمام دستگاه ها آمادگی لازم تا چند روز آینده داشته باشند به گونه ای که در فضای عمومی آرامش ایجاد شود.

وی با بیان اینکه درخواست ما  از هر دستگاهی برآورد خسارات به طور مشخص است، عنوان کرد: بحث قنوات باید به طور ویژه اعتبار داده شود و آواربرداری، بازسازی و مقاوم سازی فردا صبح با سرعت انجام شود و باید دین خود را به مردم به خوبی ادا کنیم.

وی با اشاره به خطر ریزش برخی معادن در مناطق زلزله زده، یادآورشد: باید شرکت زغال سنگ در مورد معدن های فعال تمهیدات ایمنی لازم را لحاظ کند که کارگران معدن با مشکل روبرو نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار