استاندار کرمان با اشاره به اینکه عاملان ایجاد تنش روانی در فضای مجازی و انتشار اخبار کذب از زلزله دستگیر شدند گفت: این افراد اقرار کردند که برای "آمد نیوز" فعالیت و گزارش می‌فرستادند.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 04 December 2017
علیرضا رزم‌حسینی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: از 70 روستای منطقه زلزله‌زده در ساعات اولیه بازدید میدانی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با توجه به شدت زلزله روز جمعه، هیچ تلفات جانی نداشته‌ایم گفت: مانند همین زلزله در سال 83 و با همین ریشتر بوقوع پیوست و 654 کشته داشت اما زلزله روز جمعه کرمان هیچ جان باخته‌ای نداشته است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بازسازی خانه‌های مسکونی مصوبه دولت وقت به‌خوبی انجام شد افزود: در حوزه سیل هم طرحی را ارائه کردیم تا مسیل‌های سیل در استان کرمان، پاکسازی شود و برای اجرای آن نیازمند 10 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی با اشاره به اینکه سیل سال گذشته استان کرمان خسارات زیادی داشت خاطرنشان کرد: از روز گذشته و باتوجه به پس‌لرزه‌های متعدد، با دستور دادستان کرمان، فعالیت 5 جرثقیل بزرگ ساختمانی در کرمان متوقف شده است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه متاسفانه شایعه‌پراکنی در روز اول زلزله و در لحظه‌های اول باعث ایجاد تنش روانی در کرمان شد و مردم را بهشدت نگران کرد افزود: اطلاعات کذب در فضای مجازی توسط افرادی منتشر شد که امنیت روانی جامعه را مختل کرد.

وی با اشاره به اینکه عاملان ایجاد تنش روانی در فضای مجازی و انتشار اخبار کذب از زلزله دستگیر شدند گفت: این افراد اقرار کردند که برای "آمد نیوز" فعالیت و گزارش می‌فرستادند.

استاندار کرمان با اشاره به انتشار خبری مبنی بر عدم حضور مدیر‌کل بحرانی استانداری کرمان در استان و در سفر خارج از کشور افزود: مدیر‌کل بحران استانداری کرمان حدود 4 ماه گذشته معرفی شده و در زمان زلزله در محل حادثه و در کرمان مستقر بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار