فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه شبکه انتقال آب روستائیان بر اثر زلزله آسیب دیده است گفت: هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی غیرمقاوم در بافت فرسوده کرمان وجود دارد.
کد خبر: ۵۳۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 04 December 2017
علی بابایی امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان که با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: از 617 روستای موجود در شهرستان کرمان 18 روستا خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد واحدهای مسکونی در شهرستان کرمان بر اثر زلزله اخیر 362 واحد گزارش شده است گفت: تاکنون 86 قنات ریزش کرده‌اند و پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارد.

فرماندار شهرستان کرمان با بیان اینکه کار کشاورزی مردم در مناطق روستائی بر اثر این اتفاق مختل می‌شود گفت: احیای قنوات آب باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل اساسی شهر کرمان بافت قدیمی و فرسوده شهر کرمان است تصریح کرد: هزار و 500 واحد مسکونی غیرمقاوم در بافت فرسوده کرمان وجود دارد.

بابایی با بیان اینکه به خوابگاه‌های دانشجوئی در شهر کرمان خسارت وارد شده است افزود: دانشگاه‌های شهر کرمان در حال حاضر تعطیل است و یکی از دلایل آن همین آسیب‌دیدگی است.

فرماندار شهرستان کرمان با اشاره به اینکه شبکه انتقال آب روستائیان بر اثر زلزله آسیب‌دیده است گفت: امروز 150 نفر از مردم ساکن در بافت فرسوده به فرمانداری مراجعه و درخواست دریافت چادر برای اسکان موقت داشتند.

وی با بیان اینکه پس‌لرزه‌های بعد از زلزله باعث نگرانی مردم در شهرها و روستاها شده است افزود: شب گذشته تعداد زیادی از مردم در شهر اختیارآباد در تکیه امام سجاد‌(ع) و سالن ورزشی اسکان موقت شدند.

بابایی با ارائه گزارشی از اقدامات اولیه ستاد مدیریت بحران شهرستان کرمان اظهار داشت: این ستاد در لحظات اولیه زلزله روز جمعه تشکیل و با همدلی تمام تقسیم کار برای کمک به مردم انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار