مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس دولتی این استان تخریبی است، گفت: باید اعتبار ویژه ای برای این مدارس در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۵۳۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳ 04 December 2017
محمد محسن بیگی یکشنبه شب در ستاد  بحران استان کرمان که با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: از چهار هزار و ۸۰۰ مدرسه دولتی در استان کرمان ۳۰ درصد مدارس تخریبی هستند.

وی خواستار اختصاص اعتبارات ویژه برای مدارس تخریبی شد و افزود: این مدارس دغدغه ای برای مردم و مسئولان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس تخریبی بار روانی زیادی برای خانواده ها به بار آورده اند و ما به دلیل این بار روانی مجبور شده ایم که مدارس را در شهرستانهای کرمان و راور تعطیل کنیم.

محسن بیگی با اشاره به اینکه در شهرستان راور ۲۸ مدرسه غیرمقاوم داریم، گفت: در منطقه کوهساران راور که مرکز زلزله بوده پنج مدرسه وجود دارد که باید یک مدرسه تخریب و بازسازی شود، سه مدرسه نوساز است و یک مدرسه باید بازسازی و مقاوم سازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: به دلیل پس لرزه های شدیدی که رخ داده ۲۰ مدرسه در شهر کرمان آسیب دیده اند و برخی از مدیران مدارس در راور حاضر نیستند دانش آموزان را در ساختمان مدارس ببرند.

وی بیان کرد: به اعتبارات ستاد بحران اعتماد نداریم زیرا سه مدرسه به صورت اورژانسی بعد از زلزله زرند مصوب و ساخته شد اما اعتبارات آن تاکنون پرداخت نشده و اداره نوسازی مدارس بدهکار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار