رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان اینکه در زمان ما امام حاضر حضرت صاحب‌الزمان بوده و هر هفته دو بار نامه اعمال ما را می‌بینند گفت: مهم‌ترین سرمایه مسئولان باید خدمت به مردم باشد.
کد خبر: ۵۳۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 09 December 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مردمی نماینده جدید ولی فقیه در استان کرمان با حضور علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان و فرماندهان نظامی و انتظامی در مصلی بزرگ امام علی شهر کرمان با اشاره به جمله‌ای از نهج‌البلاغه در وصف پیامبر(ص) اظهار داشت: شرافت خانوادگی و ذاتی پیامبر بی‌نظیر بوده و هیچکس چون پیامبر نبوده است.

وی با بیان اینکه پیامبر از صلب پاک و رحم پاک به دنیا آمده و هیچکس در اجدادشان بت‌پرست نبوده است خاطرنشان کرد: کرامت ذاتی حضرت تا جایی است که همه موجودات طفیل وجود پیامبر هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به شخصیت و جایگاه امام جعفر صادق(ع) گفت: لقب صادق از سوی پیامبر برای ایشان تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: این امام از فرصت استثنایی ضعف حکومت بنی‌امیه و آغاز حکومت بنی‌عباس استفاده کرده و مذهب جعفری را در رشته‌های مختف پایه‌ریزی کرد و در تمامی رشته‌ها شاگردان بزرگی تربیت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: امام فخر‌رازی از علمای بزرگ اهل تسنن گفت که تنها یکی از شاگردان امام صادق بیش از 30هزار حدیث از امام صادق گرفته است.

وی با بیان اینکه در زمان ما امام حاضر حضرت صاحب‌الزمان بوده و هر هفته دو بار نامه اعمال ما را می‌بینند گفت: باید مواظب و مراقب بود که آقا با دیدن نامه اعمال ما خوشحال شوند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری امام زمان را ناظر بر اعمال ما دانست و افزود: همیشه باید بین مخلوق و خالق یک انسان کامل واسطه وصول فیض باشد که این شخص امامان معصوم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تجلیل از خدمات آیت‌الله سید‌یحیی جعفری در سال‌های امامت جمعه کرمان گفت: آیت‌الله جعفری به ولی‌فقیه خود اقتدا کرد و دنبال زر‌اندوزی نبوده است و زندگی معمولی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه وی به تقاضای خود و به‌دلیل کهولت سن از این سمت خود در کرمان کناره‌گیری کرده است افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی نیز از فرزندان کرمان است و عملکردش در جزیره کیش سابقه بسیار خوبی برای وی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی دانشگاهی و حوزوی است تصریح کرد: از علمای اعلام، روحانیون، مسئولان و مردم کرمان انتظار می‌رود که به شایستگی وی را در خدمت به مردم یاری کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضور سردار سلیمانی در مراسم تودیع و معارفه نماینده جدید ولی‌فقیه در استان کرمان بسیار ارزشمند است و از او خواستم که در این جلسه سخنرانی کند گفت: سردار سلیمانی سرباز واقعی مقام معظم رهبری بود و منهدم کردن گروه تروریستی داعش کار آسانی نبود که به دست این سرباز جهان اسلام انجام شد.

وی با اشاره به اینکه جایگاه و شان آیت‌الله سید‌یحیی جعفری باید حفظ شود و رهبر معظم انقلاب بر این مهم تاکید کردند افزود: آیت‌الله جعفری به سمت رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان کرمان منصوب می‌شود و حکم وی به‌زودی صادر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار