نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه در جامعه امروز بین دانشگاه و بازار کار فاصله زیادی وجود دارد گفت: کسب علم و دانش در کشور سرعت خوبی داشته اما دانش جوانان ما فاصله زیادی تا بازار کار و کسب درآمد دارد.
کد خبر: ۵۴۱۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸ 20 December 2017
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز و در دیدار با روسای دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه در هر کشور بال پیشرفت و توسعه آن کشور است و اگر مراکز علمی تقویت شود کشور نیز به تبع آن تقویت می‌شود اظهار داشت: یکی از آیتم‌های قدرت در دنیا جوانان تحصیل کرده آن کشور است که ضریب امنیتی کشور را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه بدون دانشگاه به پیشرفت و توسعه نخواهیم رسید گفت:  دانشگاه‌ها باید سطح علمی متناسب با نیاز جامعه را افزایش دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و علمی-کاربردی متناسب با نیازهای جامعه علم را افزایش می‌دهند گفت: دانشگاه چمران کرمان نیز از این امتیاز برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه علم باید تبدیل به ثروت شود و به کمک اقتصاد جامعه و خانواده بیاید گفت: باید سراغ علومی رفت که مستقیم تبدیل به ثروت می‌شوند و با توجه به وجود بیکاری در جامعه جوانان باید به سمت مهارت‌آموزی و تحصیل در رشته‌هایی بروند که نیاز جامعه بوده و ثروت یک کشور از این طریق بالا می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه در جامعه امروز بین دانشگاه و بازار کار فاصله زیادی وجود دارد گفت: کسب علم و دانش در کشور سرعت خوبی داشته اما دانش جوانان ما فاصله زیادی تا بازار کار و کسب درآمد دارد .

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شرکت‌های خصوصی باید توسط دانشجویان و دانشگاهیان انجام شود بیان کرد: گام‌های خوبی در دانشگاه‌ها برداشته شده اما کافی نیست و باید با قدرت بیشتری در این حوزه گام برداریم.

به گزارش تسنیم، در این دیدار حسین مهرابی‌بشرآبادی رئیس دانشکده فنی‌ و حرفه‌ای شهید چمران کرمان و مدیر منطقه سه کشوری با اشاره به اینکه استان کرمان مرکزیت جنوب شرق کشور را دارد گفت : در سطح استان کرمان 13 دانشکده و در مرکز کرمان چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای با 10 هزار دانشجو وجود دارد.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار سریع جذب بازاز کار می‌شوند گفت: دو سوم از دانشجویان در دانشکده فنی و حرفه‌ای چمران در مقطع  کاردانی و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید چمران کرمان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل و همکاری در راستای توسعه و پیشرفت استان تلاش کنیم.

فاطمه مقصودی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا استان کرمان نیز در این دیدار اظهارداشت: این واحد دانشگاهی دارای  14 رشته دانشگاهی با دو هزار و 300 دانشجو است .

وی خواستار پیگیری خارج شدن مکان دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا استان کرمان از حالت استیجاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار