مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با اشاره به اینکه بیمه سلامت تا پایان سال ۹۶ تنها قادر به پرداخت نیمی از صورتحساب‌های بیمارستان‌ها و مرکز درمانی است گفت: طرح تحول سلامت نیازمند حمایت در بودجه ۹۷ است.
کد خبر: ۵۴۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 26 December 2017

محمد جعفری با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا در استان کرمان به‌ویژه در حوزه توسعه زیرساخت‌های مکانیزه در حوزه سلامت اظهار داشت: به جهت تجهیز بیمارستان‌ها در وضعیت بحرانی استان کرمان تمام اسناد هزینه سال 95 بیمارستان‌های دولتی تسویه شد.

وی افزود: امروز به برخی از بیمارستان‌ها که نیاز به آمادگی بیشتر در مواقع بحران داشتند نیز بیش از 55 میلیارد ریال به شکل علی‌الحساب پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با تشکر از نمایندگان مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در حمایت از طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: با وجود همه اقدامات کنترلی لازم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های درمانی، هزینه بخش سلامت در سال جاری نسبت به سال قبل بیش از 15 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌های موفق در اجرای بیمه سلامت بوده است گفت: اگر همین روند ادامه داشته باشد تا پایان سال 96 تنها نیمی از صورتحساب‌های بیمارستان‌ها و مرکز درمانی پرداخت می‌شود.

جعفری با بیان اینکه 30 درصد از اعتبارات درمانی سال جاری بابت تسویه اسناد هزینه سال قبل هزینه شده است افزود: در سال جاری نیز با محاسبات صورت گرفته قریب به 30 درصد از اعتبارات مورد نیاز را در اختیار نخواهیم داشت و زیان انباشته از سال 95 و 96 وارد بودجه 97 می‌شود.

وی تصریح کرد: اینکه اگر ردیف بودجه سال 97 بیمه سلامت در کل کشور عین عدد هزینه کرد واقعی سال 96 دیده شود ضروری است که دو عدد فوق هم در کنار آن لحاظ شده و یا قبل از اتمام سال 96 کسری‌های پیش آمده از محلی جبران شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان با بیان اینکه یقین داریم که طرح تحول سلامت نتایج و فواید خوبی برای بیماران داشته افزود: برای تداوم بیمه سلام لازم است از بیمه به‌عنوان تامین کننده منابع و دیده‌بان کنترل هزینه‌های درمانی، با تامین ردیف‌های بودجه‌ای کافی در قانون بودجه هر سال حمایت شود.

وی با بیان اینکه بیمه یک ابزار بسیار مناسب برای استقرار مبانی اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده‌هاست گفت: برای پیاده‌سازی اهداف اقتصاد مقاومتی نیاز به تقویت نقش و جایگاه صنعت بیمه به ویژه بیمه سلامت به‌عنوان یکی از ارکان چهارگانه نظام سلامت داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار