نماینده مردم شهرستانهای شرقی استان کرمان گفت: جنگ آب در دنیا و در کشور ما آغاز شده و بحران آب در کشور جدی است.
کد خبر: ۵۴۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 27 December 2017

حبیب‌الله نیکزادی عصر سه شنبه در مراسم سالگرد زلزله بم که در بهشت زهرا (س) بم که با حضور وزیر نیرو، استاندار، جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: همه باید راضی به رضایی خدا باشیم و باور کنیم زندگی جاری است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و شادابی از الزامات توسعه است و شما مردم متعهد و بزرگ ثابت کرده اید و توانسته اید در مدت کوتاهی شهر خود را محکم‌تر از گذشته بسازید.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جا دارد از حضور وزیر بهداشت در شهرستان بم تشکر کنم زیرا توجه ویژه ای به بم داشت.

نیکزادی تصریح کرد: طی چند سال اخیر کارهای بزرگی در استان کرمان و بم در حال انجام است و در آینده نزدیک شاهد توسعه و ترقی استان کرمان خواهیم بود.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج با اشاره به اینکه آب مایه حیات است، افزود: جنگ آب در دنیا و در کشور ما آغاز شده و بحران آب در کشور جدی است.

نیکزادی عنوان کرد: یکی از دلیل رای اعتماد نگرفتن وزیر نیروی پیشنهادی دولت دوازدهم طرح انتقال آب شرب به استان های کرمان و اصفهان بود.

وی بیان داشت: شرق استان کرمان جزء پایدارترین مناطق آبی است ما در منطقه خود آب به اندازه کافی داریم اما باید نگاه جدی به مدیریت آب داشته باشیم.

نماینده شهرستان های شرق استان کرمان گفت: ۱۶۸ میلیون متر مکعب آب پشت سد نساء داریم که تنها ۲۵ میلیون لیتر مصرف شهرستان است.

نیکزادی عنوان کرد: متاسفانه سد نساء پس از گذشت چند سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده و چهار رودخانه گز، دهبکری، آدوری و تهرود وجود دارد و از منابع بسیار مطمئن آب در این منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح حق آبه کشاورزان آغاز شده است، ادامه داد: باید میزان این حق‌آبه را مشخص کنیم تا برای مازاد آب برنامه‌ریزی صورت گیرد.

نیکزادی ابراز داشت: سال گذشته طغیان دو رودخانه بم خساراتی برای مردم این شهرستان به بار آورد.

وی تایید کرد: ما در شهرستان های شرقی استان کرمان می توانیم برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی پاک تامین کنیم زیرا در این منطقه از باد فراوان و انرژی خورشید در طول سال برخوردار هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج بیان داشت: همچنین می توانیم با تولید برق پاک مازاد آن را به فروش برسانیم و خلق ثروت کنیم که این امر نیاز به حمایت جدی وزارت نیرو دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار