امام جمعه کرمان با بیان اینکه مردم مراقب باشند تا در دام فتنه گرفتار نشوند گفت: مسئولان باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند.
کد خبر: ۵۴۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ 06 January 2018

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در آئین نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی(ع) این شهر برگزار شد با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که فرموند از آتشی که حرارتش شدید است و عمق آن زیاد است پرهیز کنید اظهار داشت: انسان در همه حال باید تقوای الهی پیشه کند تا رضایت خدا را کسب کند.

وی با بیان اینکه آدمی همیشه باید خود را در معرض خدا بداند و رضایت او را جلب کند افزود: قرآن نگاه به گذشته را داروی مرض کبر و غرور دانسته و عنوان کرده که ببینید در گذشته چه بودید تا از جایگاه امروز خود احساس غرور نکنید.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حضرت امیرالمومنین(ع) فرموند که آدم و غرور با هم همخوانی ندارد و انسانی که در ابتدا نطفه‌ای خراب بود و در پایان زندگی دنیایی هم تبدیل به مرداری می‌شود نباید مغرور باشد.

وی با بیان اینکه آدمی که حتی قادر به تامین روزی خود نیست و حتی نمی‌تواند مرگ خود را عقب بیاندازد غرورش کجا است تصریح کرد: هواپرستی از دیگر گرفتاری‌های بزرگ بعضی از مردم، حکومت‌ها و دولت‌ها است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه خدا برای انسان، غرایض و امیالی قرار داد و میل به خود و دوست داشتن خود یکی از این امیال نفسانی است که باید از خود در برابر آن مراقبت کرد گفت: نباید به این امیال نگاه افراطی کنیم و اگر اینگونه شود به گمراهی خواهیم رفت.

وی ابراز داشت: اینکه آدمی به زندگی توجه دارد بد نیست اما باید این توجه به اندازه باشد و اگر افراطی شد به هلاکت خواهد رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی هویزه و شهید احمدی‌روشن گفت: استکبار دانشمندان ما را ترور کرد اما غافل از اینکه دین اسلام با شهادت قوی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز کشف حجاب رضاخانی قرار داریم خاطرنشان کرد: این فرد مامور شد تا اسلام را در ایران مورد هجمه قرار دهد.

علیدادی‌سلیمانی با یادآوری اینکه ماموریت رضاخان در ایران این بود که مجالس روضه‌ امام حسین(ع) را تعطیل کند افزود: آنقدر سخت گرفتند که مردم در نیمه‌های شب و صبح زود و به صورت پنهانی و مخفیانه روضه‌خوانی و عزاداری می‌کردند.

وی ماموریت بعدی رضاخان را اهانت به روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: تلاش برای به انزوا کشیدن روحانیت و حوزه از اهداف او در ایران بود.

امام جمعه کرمان ماموریت سوم رضاخان را برداشتن حجاب بانوان و کشف حجاب در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: تفکر غربی‌ها این است که اگر زنان را به عنوان محور خانواده به فساد ببرید تمدن آن کشور نابود خواهد شد.

وی با بیان اینکه خدا به امام راحل و عظیم‌الشان این توفیق را داد تا در سال 57 انقلاب اسلامی مردم ایران را به پیروزی برساند و دین و ارزش‌های دینی را احیا کند تصریح کرد: دشمن پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب هنوز دست از دشمنی‌های خود برنداشته و ساده‌اندیشی است که تصور کنیم دشمنی که از انقلاب اسلامی ایران سیلی خورده است با ما کاری ندارد.

علیدادی‌سلیمانی آشوب‌های اخیر را نتیجه دشمنی استکبار با ما دانست و افزود: آمریکا، فرانسه، انگلیس و سعودی‌ها در کشور ما به دنبال ایجاد آشوب بودند.

وی با تاکید بر اینکه بسترهای آشوب اخیر چگونه در کشور فراهم شد گفت: باید این نکته مورد توجه قرار گرفته شود که چه کسانی در آشوب اخیر وارد میدان شدند و چه کسانی فریب خوردند و چگونه سریع اتاق عملیات راه‌اندازی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه رئیس جمهور منحوس آمریکا که چندی پیش ما را ممنوع‌الورود کرده بود چگونه به یکباره طرفدار مردم ایران شد تصریح کرد: خوشبختانه سربازان نظام اسلامی در همه رده‌های نظامی و انتظامی وارد عمل شدند و این فتنه را کور کردند.

وی با اشاره به اینکه فتنه ذاتش این است که حق و باطل را با هم در می‌آمیزد خاطرنشان کرد: دشمنان از اعتراض جمعی از مردم ما سوءاستفاده کردند و فضا را برای ایجاد فتنه غبارآلود کردند.

علیدادی‌سلیمانی با تاکید بر اینکه مسئولان باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند گفت: بیان مطالبات به حق راه قانونی دارد و هر راه غیرقانونی سوار شدن بر موج فتنه دشمن است.

وی با بیان اینکه باید مراقبت کرد که در دام دشمن گرفتار نشویم افزود: در راس این کشور ولی‌فقیه است و مسئولان در هر رده‌ای که از ولی‌فقیه فاصله بگیرند از انقلاب و آرمان‌های آن نیز فاصله گرفته‌اند.

امام جمعه کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که فرموند دشمن برنامه مکارانه دارد و از هر فرصتی برای دشمنی با مسلمانان استفاده می‌کند تصریح کرد: دشمن برای کشور ما برنامه دارد و مسئولان باید به سراغ مردم بروند و واقعیت‌‌های جامعه را ببینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار