استاندار کرمان با اشاره به اینکه اگر نتوانیم برای تقویت اقتصاد خانوارها در روستا و شهر اقدامی انجام دهیم بدون تردید با مشکلاتی مواجه می‌شویم گفت: امروز زمان جهاد اقتصادی است باید در این جهاد مبارزه کنیم.
کد خبر: ۵۴۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 06 January 2018

علیرضا رزم‌حسینی شامگاه پنجشنبه در یادواره 62 شهید گردان 408 که در مهدیه شهدا مسجد صاحب‌الزمان شهر کرمان برگزار شد، با اشاره به دوران به مبارزات دوران انقلاب اظهار داشت: در این مبارزه فرزندان زیادی برای تعالی آرمان انقلاب اسلامی از دست دادیم تا انقلاب اسلامی به پیروری رسید.

وی با بیان اینکه دشمنانی تحمل نظام جمهوری اسلامی را نداشتند هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند افزود: جنگ با پایمردی مردم تمام شد و دوران بازسازی و سازندگی خرابی‌های بعد از جنگ ادامه پیدا کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دولت‌ها خدمات زیادی برای پیشرفت نظام انجام دادند گفت: ای کاش صدای همه مسئولان به گونه‌ای بود که خدمات تک‌تک دلسوزان نظام به مردم گفته می‌شد.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات خدمات زیادی ارائه شده است افزود: در حوزه تولید برق استان کرمان قبل از انقلاب هیچ نیروگاهی نداشت و در حوزه آب هیچ سدی موجود نبود و هیچ راه مواصلاتی روستایی نبود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه هم اکنون در استان کرمان هیچ روستای بالای 20 خانواری نیست که برق نداشته باشد تصریح کرد: تقریبا در همه روستاهای استان راه‌های مواصلاتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز 75 درصد استان از پوشش گاز برخوردار است و بسیاری از صنایع در استان کرمان وجود دارد گفت: 800 هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت گفت: امروز در همه شهرستان‌های استان بیمارستان‌های جدید ساخته شده است.

وی با اشاره به گسترش شبکه ریلی و هوایی در استان کرمان ابراز داشت: امروز پنج فرودگاه فعال در استان وجود دارد که همه روزه پرواز دارد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه که در استان کرمان متوسط ایجاد شغل 23 هزار شغل بوده است که توانایی استان را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: در برخی از سال‌ها 12 هزار 802 شغل ایجاد شده اما در این دولت 34 هزار و 800 شغل پایدار ایجاد شده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی از 27 درصد به 41 درصد در استان کرمان رسیده است گفت: 70 درصد بانوان فارغ‌التحصیل استان کرمان جوینده کار شدند زیرا احساس کردند مثلث توسعه اقتصادی در استان به راه افتاده است.

وی با اشاره به اینکه اگر نتوانیم برای تقویت اقتصاد خانوارها در روستا و شهر اقدامی انجام دهیم بدون تردید با مشکلاتی مواجه می‌شویم افزود: امروز زمان جهاد اقتصادی است باید در این جهاد مبارزه کنیم و اگر توانستیم بنیه اقتصادی کشور را قوی کنیم ‌می‌توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه مسئولان استان کرمان تا حدی توانسته‌اند گام‌های ارزشمندی در این حوزه بردارند ابراز داشت: در حوزه آب پروژه‌های انتقال آب در حال اجرا است و قطعا در ده سال آینده به آب پایدار خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 42 کیلومتر لوله‌گذاری در پروژه انتقال به استان کرمان انجام شده است گفت: این پروژه بزرگترین خط ترانزیتی آب با تونل 700 کیلومتر در کشور است که در حال اجراست.

استاندار کرمان از پیشرفت 40 درصدی پروژه انتقال آب از دریای خیلج فارس به کرمان خبر داد تصریح کرد: امروز دغدغه اصلی دولت خوداشتغالی است.

وی با بیان اینکه هزار و 340 میلیارد تومان اعتبار خوداشتغالی و با بهره‌های 4 درصد در اختیار جوانان قرار می‌گیرد ابراز داشت: متاسفانه تاکنون استقبالی از سوی جوانان انجام نشده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه خوداشتغالی با آموزش رایگان و وام های خوداشتغالی در روستاها انجام می‌شود افزود: شبکه ایجاد شغل در بین بخشداران و دهیاران ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه همه ما هزینه زیادی برای استمرار این انقلاب پرداخت کردیم گفت: باید برای ادامه آرمان‌های انقلاب با صداقت و پشتکار پیش برویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه اتفاقاتی که اخیرا در برخی از استان‌ها رخ داده است در استان کرمان وجود نداشت خاطرنشان کرد: با کم اطلاعی برخی از جوانان تجمعات کمی صورت گرفت که با اقتداری که شورای امنیت استان کرمان داشت و با گفت و گو حل شد و هیچ مکانی بسته نشد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه شان مردم کرمان این است که از خدمات ارزشمندی بهره‌مند باشند گفت: یک عقب افتادگی در استان کرمان وجود دارد که باید برطرف شود، کرمان مهاجرپذیر شده و رونق و کسب و کار مردم بهتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار