نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه راه نفوذ دشمن در لایه‌های انقلاب را باید جدی گرفت گفت: مسئولان باید به قشر آسیب‌پذیر جامعه توجه کنند.
کد خبر: ۵۵۱۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 13 January 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی‌(ع) که تمام همت خود را صرف رعایت تقوا در زندگی کنید، اظهار داشت: در بین راه‌هایی که بر روی ما باز می‌شود باید راه تقوای الهی را پیشه کنیم تا رضایت خدا را جلب کنیم.

وی با بیان اینکه رفتار یک مسلمان با توجه به آیات نورانی قرآن بسیار مهم و مورد تاکید است افزود: مسلمانی که خیالش راحت باشد وقتی دنیا را ترک می‌کند، وارد دنیای حساب می‌شود و آنچه خدا خواست انجام داده است، امید داشته باشد که خداوند بخشنده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از رفتارهایی که نباید در وجود ما باشد و اگر این رفتار در ما‌ست باید سریع توبه کنیم دوری از هوا و هوسی است افزود: روح و روان ما را یا رضایت خدا پر می‌کند و یا از هوا و هوس پر می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کریم رفتارهای هوس‌آلود را معرفی کرده است افزود: رفتارهای آلوده به هوا و هوس انسان را گمراه می‌کند گفت: خداوند با علم و آگاهی کامل بر قلب کسی که دنبال هوا و هوس راه می‌افتد مهر زده و آن شخص حقیقت را نمی‌تواند درک کند.

‌علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه کسی که چشم بینا و گوش شنوا نداشته باشد حق را درک نخواهد کرد و هوا و هوس این بلا را بر سر انسان می‌آورد عنوان کرد: ما در نماز مرتب از خدا می‌خواهیم که ما را گمراه نکند اما باید خودمان هم مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه کسانی که گمراه می‌شوند اول تمام چراغ‌های هدایت را می‌شکنند و فضای نورانی حق و حقیقت را برای خود ظلمانی می‌کنند گفت: این افراد بعد از آن تمام راه‌های نجات را برای خود می‌بندند و تمام پل‌های پشت سر را طوری خراب می‌کنند که راه بازگشتی نمی‌ماند.

امام جمعه کرمان یادآور شد: حضرت علی(ع) در جواب یکی از فرمانداران خود می‌فرماید فرمانداری که دنیا را بر آخرت ترجیح دهد و قوم‌گرایی را در حکومت خود قرار دهد از بند کفش خودش پست‌تر است و لیاقت فرمانداری علوی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه فرماندار نباید از قدرت خود به نفع قوم و قبیله خود استفاده کند گفت: با توجه به فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) اگر فرمانداری به این نکات توجه کرد دنیای خود را از دست داده است.

‌علیدادی‌سلیمانی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید نواب صفوی و یارانش گفت: این شهدا در دوران استبداد فریاد عدالت‌خواهی سر دادند.

وی با اشاره به اینکه شاه خائن از کشور در این ایام فرار کرد افزود: با مراجعه به تاریخ شاهد اتفاقات تلخی در تاریخ کشورمان هستیم که روی کار آمدن حکومت پهلوی از جمله این وقایع تلخ تاریخ کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دو شاه آخر سلسله قاجار و دو شاه پهلوی ننگ تاریخ ایران بودند و ظلم‌های زیادی کردند خاطر نشان کرد: یکی از حوادث تلخ تاریخ آنجایی است که خارجی‌ها رضاخان را بر سر کار آوردند و فریادهای مدرس در مجلس نشانگر آن است این دوران، دوران ستم بر مردم است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما عین دیانت ما است و سیاستی که بر اساس دین نباشد خدایی نیست افزود: بعد از مدتی رضاخان از خط خارجی‌ها خارج شد و ذلت تا آنجا رسید که شاه جدید ایران که محمدرضا بود قدرت نگه‌داشتن پدر خود در کشور را نداشت و شرط حکومتش این بود که رضاخان باید کشور ایران را برای همیشه ترک کند.

‌علیدادی‌سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید و این حرکت عظیمی در تاریخ ایران بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در مورد آشوب‌های اخیر چند نکته فرمودند که حائز اهمیت است اظهار داشت: رهبری سخن از مثلث شوم زدند و آشوبگران را در داخل کشور پیاده نظام دشمن عنوان کردند.

امام جمعه کرمان گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند که این اتفاق یک شبه نبود و ماه‌ها بر روی این حرکت کار شد و در ماه‌های اخیر در فضای مجازی با دروغ‌های زیاد نظام و انقلاب را مورد هجمه قراردادند.

وی با بیان اینکه تحلیل دشمنان بعد از فتنه 88 این بود که باید از شهرهای کوچک استفاده کنیم افزود: در فضای مجازی ذهن جوان و انسان‌های ساده را مورد خطاب قرار داده بودند.

‌علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در فضای مجازی رسما زمان و مکان آشوب‌ها را اعلام می‌کردند تصریح کرد: فتنه اخیر با فتنه 88 شباهت‌هایی داشتند و شعارهای این فتنه نیز همان شعارهای فتنه 88 بود و اصلا در شعارها مطالبات مردمی عنوان نشد.

وی با بیان اینکه در فتنه جدید پرچم کشور را آتش زدند که نکته قابل توجهی است ابراز داشت: همه ما باید توجه داشته باشیم که راه نفوذ در کشور را ببندیم و مانع ایجاد شکاف‌ها در کشور شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دشمن بر زخم‌های موجود در کشور دست گذاشته و از منفذها وارد می‌شود عنوان کرد: مسئولان باید به قشر آسیب‌پذیر جامعه توجه کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار