استاندار کرمان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس نباید در کاغذها و خاطرات مخفی بماند و باید در صحنه عمل اجرایی شود گفت: خروجی کنگره شهدا باید تاثیرپذیری آن در جوانان باشد.
کد خبر: ۵۵۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 14 January 2018

علیرضا رزم‌حسینی امروز ظهر در جلسه کنگره بزرگداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان اظهار داشت: همه تاریخ ایران مدیون شهدا است و باید راه و رسم خودمان را با راه شهدا تطبیق دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان همیشه پیشگام کارهای بزرگ بوده و در بحث کنگره شهدا نیز بنیان‌گذار کنگره در کشور بوده است گفت: نقش خط‌شکن لشکر 41 ثارالله بر کسی پوشیده نیست و در دفاع مقدس همیشه نقش آفرین بود.

استاندار کرمان بیان کرد: یکی از قطعات تاریخ ایران دوران دفاع مقدس است که باید به خوبی به نسل جوان معرفی شود و بهترین جوانان ما در این دوران در جنگ حاضر شدند و از کیان نظام اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه اهداف کنگره باید ضمن تجلیل از مقام شهدا، اطلاع‌رسانی دقیق از وقایع جنگ برای نسل حاضر باشد افزود: مراسم شهدا نباید به خاطره‌گویی بسنده شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه تجلیل از شهدا یک وظیفه ملی است خاطرنشان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات پایداری کردند و این موضوع باید برای جامعه بازروایی شود.

وی با بیان اینکه تاریخ زنده شهدا باید همواره زنده نگه داشته شود و این کار با رفتار ما ایجاد می‌شود گفت: فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگ شجاعت ایثار و گذشت و اخلاص در عمل بود باید به نسل جوان معرفی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه خروجی کنگره شهدا باید تاثیرپذیری آن در جوانان باشد افزود: فلسفه دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود و جوان امروز ما از اقدامات در گذشته ناآگاه هستند.

وی با بیان اینکه شهدا متعلق به همه مردم هستند و به گروه و جناح خاص وابسته نبوده و نیستند تصریح کرد: در کنگره شهدا نباید قشری برخورد کرد و از همه تشکل‌های مردمی از هر گروه و خاصی باید استفاده شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه نیاز روز جامعه در اخلاق و رفتار باید در کنگره شهدا مدنظر باشد و در این کنگره از حرفه‌ای کلیشه‌ای خودداری شود گفت: باید تشکل‌های جوان و مردمی را درگیر کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس نباید در کاغذها و خاطرات مخفی بماند و باید در صحنه عمل اجرایی شود تاکید کرد: ضرورت دارد همه مدیران در جلسات کنگره شخصا حضور پیدا کنند و امیدواریم کنگره‌ای با ویژگی‌های متمایز از سایر کنگره‌ها برگزار کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: بنیان‌گذار لشکر 41 ثارالله سردار سلیمانی است و باید او رئیس شورای سیاست‌گذاری کنگره باشد و از او بخواهیم که این مسئولیت را قبول کنند.

رزم‌حسینی بیان کرد: از تشریفات مضاعف خودداری و به محتوای کنگره اهمیت داده شود تا کنگره دارای راندمان کافی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار