نماینده ولی‌فقیه در کرمان با بیان اینکه اداره اوقاف کرمان دچار تحول جدی شده است، گفت: استان در کشور در زمینه وقف از جایگاه خوبی برخوردار است.
کد خبر: ۵۵۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 14 January 2018

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با وی اظهار داشت: وقف یک باب مهمی در فقه اسلامی است و باعث شده تا یک جریان مبارک و خیرخواهی در سال‌های متمادی جاری شود.

وی با بیان اینکه وقف همیشه ماندگار بوده و مصداق کامل باقیات و صالحات است افزود: اگرچه انسان می‌میرد اما می‌تواند ظرفیتی ایجاد کند تا پس از مرگ نیز از دنیا و برکات آن جمع‌آوری کرده و دستش در آخرت خالی نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه کسانی که توفیق وقف پیدا می‌کنند آخرت خود را تامین کرده گفت: این افراد در واقع زرنگی کردند.

وی با اشاره به مشکلات موقوفات در این زمانه تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ موقوفات این است که واقف در هنگامی که وقف می‌کرده توجیه نبود که چگونه وقف کند تا ماندگاری آن بیشتر باشد و بخشی از موقوفات دچار این معضل هستند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه تا آنجایی که اطلاع دارم اداره اوقاف کرمان دچار تحول جدی شده است افزود: استان کرمان در کشور در زمینه وقف از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اول شدن سخت است اما حفظ این مقام و جایگاه کار سخت‌تری است گفت: زیرا رقبا تلاش می‌کنند تا این رتبه را در سال‌های بعدی کسب کنند بنابراین باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه در حوزه وقف در استان کرمان کارهای انجام شده که باید اطلاع‌رسانی شده تا اعتمادسازی ایجاد شود عنوان کرد: مردم باید آگاه باشند و اگر در این مقوله کار و تبلیغ شود انگیزه مردم افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره در زمان وقف لازم است تا بر اساس نیازهای روز وقف شود گفت: ظرافت‌های وقف باید برای واقفان روشن شود.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه اگر در بعضی از شهرها موقوفات در مسیر خود قرار می‌گرفتند آن شهر به یک شهر نمونه و بدون فقیر تبدیل می‌شد افزود: فردی که با نیت مخلصانه اموال خود را وقف کرده باید از آن حفاظت و پاسداری کرد تا بر اساس نیت واقف عمل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار