نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: آرسنیک آب رفسنجان بیش از ۱۵ برابر استاندارد جهانی است.
کد خبر: ۵۵۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 21 January 2018

احمد انارکی‌محمدی عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که در بخش کشکوئیه برگزار شد، اظهار داشت: اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست و دلایل آن را نمی‌توانیم یکی‌یکی باز کنیم، اما در یک کلام باید بگوییم زیرساخت‌ها باید آماده شده و اقتصاد، اشتغال و درآمد باید براساس اصولی انجام شود تا کار به نتیجه برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت قبل تازه موفق شدیم رشد اقتصادی را مثبت کنیم و در حال حاضر رشد اقتصادی ۶.۷ درصد اعلام شده که امیدواریم در اسناد بالادستی به رشد هشت درصدی در برنامه برسیم.

وی با بیان اینکه در اصل ۴۴ بسیاری از واحدهای دولتی را به بخش خصوصی دادیم و بخش خصوصی نتوانسته جلو بیاید، یادآور شد: در این واحدها، هیئت‌ مدیره را از خودمان گذاشتیم و اصطلاح خیلی بدی به نام خصولتی گذاشته شده که در این چند سال که قرار بود بخش خصوصی وارد شود اما هنوز هم بخش خصوصی مشکل دارد.

بانک ها بنگاه داری می کنند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: قانون بانکداری ما قانون بانکداری اسلامی نیست، امروز هرکسی با بانک مشارکت می‌کند بانک اول سود خودش را برمی‌دارد در حالی ‌که بانک باید در سود و ضرر مشارکت کند، اینکه بانک‌ها اول سود خود را برمی‌دارند ربا است و تمامی بانکها به جای بانکداری بنگاه داری می کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس افزود: در رفسنجان هم چند کارخانه و تولیدی را بانک‌ها مصادره کرده اند، مجلس امسال بانکها را مکلف کرده که املاک خود را بفروشند و افزایش سرمایه دهند تا کمک مردم باشند.

انارکی محمدی ادامه داد: قرار است تا سه یا شش ماه اول سال آینده تمامی بانک‌ها تمام اموال مازاد خود را بفروشند یا در مزایده بگذارند.

وی با انتقاد از کارهای غیرکارشناسی، تصریح کرد: امروزه چند طرح در شهرستان داریم که موفق به اجرای آن نشدیم به طور مثال کارخانه آلومینیوم هنزاء در منطقه کشکوئیه مشکلاتی دارد و بیشترین بحث آن در مورد فاینانس است و اگر این موضوع حل شود بحث آب نیز حل می شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک صنعت و معدن قبول کرده که این کار را ضمانت کند، چینی ها هم پای کار هستند اما کامل شدن این چرخه زمان می برد.

انارکی محمدی در ادامه تصریح کرد: آرسنیک آب رفسنجان بیش از ۱۵ برابر استاندارد جهانی است، اما گزارشی ندادیم و همیشه محافظه‌کاری شده و مردم را آگاه نکردیم.

وی بیان داشت: هر کسی می خواهد هر طرحی را در شهرستان انجام دهد و سرمایه گذاری کند حتما باید برای راه‌اندازی یک کارخانه مشاوره صورت گیرد و توجیه آن طرح مطرح شود و حتی از نظرات کارشناسی دانشگاهیان استفاده شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۱ هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۳۷ حلقه چاه در رفسنجان هستند که باید برای آنها چاره اندیشی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به تسهیلات اشتغالزایی نیز اشاره و بیان کرد: مجلس هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این تسهیلات اختصاص داده که نسبت به جذب آن به ویژه در صنایع پایین دستی و بسته‌بندی می‌توان جذب کرد.

وی با اشاره به مشکلات قیر برای دهیاری ها و شهرداری های شهرستان اضافه کرد: در حال حاضر ۲۷۰ هزار متر کار آماده داریم که زیرسازی کردیم اما قیر آن داده نشده که امیدواریم در یک ماه این کار انجام شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار