فرماندار رفسنجان از جذب بالغ بر ۷۴ درصد سهمیه شغل شهرستان رفسنجان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 21 January 2018

علیار اسکندری‌نسب عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که در بخش کشکوئیه برگزار شد، اظهار داشت: هر کدام از ما در این نظام وظایفی بر دوش داریم، اتفاقات اخیر که در کشور افتاد، مطالبات مردمی بود و از طرفی شکست‌های دشمن در بیرون از این مرزها منجر شد از این اتفاقات سوءاستفاده کرده و موج سواری کنند.

وی افزود: همه ما با بهره‌ای که از مکتب تشیع برده‌ایم هرگز به معترض اهانت نمی‌کنیم، بلکه معترض همواره مورد احترام است و در نظام جمهوری اسلامی هم در سیره امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره آن را دیده ایم، در بیانات اخیر، مقام معظم رهبری با صراحت فرمودند «حرف مردم را باید بشنویم و احترام کنیم و نگذاریم دشمن از خواسته‌های به حق مردم سوءاستفاده کند».

وی با بیان اینکه ما باید توجه و تأکید جدی بر حفظ انسجام و وحدت ملی داشته باشیم، افزود: اگر وحدت و انسجام داخلی ما آسیب ببیند و دشمن بتواند بر این موج‌ها سوار شود، دیگر هیچ جریانی در امان نخواهد بود.

فرماندار رفسنجان با تاکید بر لزوم پرهیز مسئولان و مدیران اجرایی باید از طرح مباحثی که موجب جریحه‌دارشدن احساسات مردم و حتی احزاب و گروه ها می‌شود، افزود: دشمن اعلام کرده که شکست‌هایشان در سوریه، عراق و لبنان به دلیل سیاست‌های ایران و فرماندهان ایران بوده و به شدت عصبانی هستند و در صدد هستند انتقام شکست‌های خود را بگیرند و نباید از دشمن غافل باشیم.

اسکندری‌نسب تبیین مسائل منطقی و مشکلات نظام برای مردم خوب را به مدیران توصیه کرد و گفت: از توقعات غیرعملی و انتظارات غیرعملی از نظام و دولت باید جلوگیری کنیم و کاری که نمی‌توانید انجام دهید به مردم قول ندهید.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران در جنگ هشت ساله پیروز شد به خاطر ثمره صداقتی بود که نظام و در رأس آن بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با مردم داشتند و مردم پای نظام و انقلاب ایستادند و گرانترین سرمایه خود یعنی جوانان‌شان را تقدیم کردند.

وی افزود: ما نباید توقعات و انتظارات غیرعملی را بالا ببریم. انقلاب و نظام اسلامی، دستاوردهای بزرگی برای ما داشت و باید این دستاوردها را به مردم معرفی کنیم.

پیگیری مطالبات مردم از مجاری قانونی

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: رویکرد تمام مدیران و مسئولان باید برای پیگیری مطالبات قانونی مردم از مجاری قانونی باشد و من به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان به مردم و جریانات سیاسی و احزاب قول می‌دهم، اگر مطالبات قانونی دارند و می‌خواهند تجمع قانونی داشته باشند برای مطالبات‌شان با بررسی لازم مجوز صادر می کنیم.

اسکندری نسب اظهار کرد: مدیری که قدرت ریسک نداشته باشد و نتواند کارهای مردم را در چارچوب قانونی انجام دهد هم در حق خودش و نظام ظلم می کند.

وی تصریح کرد: معیشت و امنیت مردم را نباید سیاسی کرد، در نظام از بدو پیروزی تا الان که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم، بیش از ۳۸ انتخابات برگزار شده و هرجایی که مردم تصمیم گرفتند نظام ضرر نکرده است.

اسکندری نسب ادامه داد: مسائلی که موجب بهره‌برداری و سوءاستفاده دشمن در تلقین ناکارآمدی نظام می‌شود را نباید مطرح کرد، نسل سوم و چهارم که نمی‌دانند ما جنگ را چگونه اداره کردیم، باید روشنگری شوند.

وی توجه جدی به آسیبهای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و خطاب به مسئولان گفت: اخیراً طرح نجات توسط اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان تهیه شده که به شما ابلاغ می شود و باید بر آن مسلط باشید. طرح نشاط فرهنگی هنری در دستور کار مجموعه بخش ها و روستاها قرار دهیم.

فرماندار رفسنجان در ادامه سخنان خود افزود: طرح همیاران آب که در استان کرمان مطرح شده و وزیر نیرو آن را به عنوان پایلوت کشور قرار داده، باید طی دوره چهارساله مسائل آب استان کرمان را برطرف کند و گام‌های خیلی خوبی برداشته شده است.

مشکل آب دشت رفسنجان جدی است

اسکندری نسب بیان کرد: مشکل آب دشت رفسنجان جدی است و پیگیری‌های خوبی هم در استان و هم در وزارت نیرو انجام شده که بتوانیم هم مشکل آب شرب و هم آب کشاورزی رفسنجان را برطرف کنیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه هنر این نیست که یک چاه غیرمجاز را پلمب کنیم، بلکه هنر ساماندهی آب است، یادآور شد: طرح تجمیع اراضی کشاورزی هم پیگیری شده که در بخش فردوس خوشبختانه در چند مورد به نتیجه رسیدیم. طرح تجمیع اراضی کشاورزی را در مدیریت و مصرف آب اثرگذار است که موجب بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

اسکندری نسب ابراز کرد: ۲۲ بهمن را باید هرچه باشکوه تر برگزار کنیم، مردم را باید خودجوش به راهپیمایی این روز دعوت کنیم و در جشن های دهه فجر از کارنامه نظام و انقلاب دفاع کنیم.

۷۴ درصد سهمیه شغل شهرستان رفسنجان جذب شد

وی در خصوص میزان اشتغالزایی در شهرستان تصریح کرد: اشتغالی را قبول داریم که اشتغال پایدار باشد، شغل‌هایی که در سامانه رصد ثبت می‌شود بعد از اینکه بیمه تأمین‌اجتماعی‌شان ثبت شد به ثبت سامانه رصد می‌رسند.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: تاکنون از دو هزار و ۷۲۷ شغلی که برای رفسنجان سهمیه دادند، دو هزار و ۱۷ شغل ایجاد کردیم و بالغ بر ۷۴ درصد سهمیه شهرستان شغل جذب کردیم و همه کد تأمین‌اجتماعی گرفته اند.

اسکندری نسب به پیگیری مشکلات کارخانه آلومینیم هنزاء کشکوئیه عنوان کرد: جلسات متوالی در این رابطه برگزار و مشکلات ابتدایی آن حل شده و فقط بحث فاینانس آن باقی مانده است و امیدواریم در هفته آینده در جلسه ای که در تهران با بانک عامل آن داریم این مشکلات حل شود.

وی پیگیری برای کشت های جایگزین را در دستور کار خواند، افزود: دانشگاه ولی عصر به عنوان معین اقتصادی شهرستان در منطقه خنامان و دانشگاه آزاد در منطقه راویز برای کشت های جایگزین فعال شده اند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار