درحالی که نزدیک به یک ماه و نیم از زلزله کوهبنان می گذرد اما همچنان مشکل اسکان مردم زلزله زده در سرمای سخت زمستان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۶۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۹ 01 February 2018

به دنبال زلزله شب یلدا در شهرستان کوهبنان، هزار و پانصد خانوار مجبور به ترک خانه های خود شدند. نهادهای مختلفی از بسیج سازندگی و سپاه گرفته تا خیران و نهادهای دولتی، کمک هایی را در قالب چادر، پتو، کانکس و وسایل گرمایشی در اختیار زلزله زدگان قرار دادند، با توجه به شرایط کوهستانی منطقه و سرمای زمستان مهمترین نیاز منطقه ، برای اسکان موقت، کانکس می­باشد. درحالی که تا کنون اظهارنظر های زیادی مبنی بر توزیع کانکس در بین زلزله زدگان بیان شده است و لی همچنان مهمترین نیاز منطقه کانکس می باشد...

درشرایط دمای زیر صفر منطقه کوهبنان، زندگی در چادر بسیار طاقت فرسا است و کانکس نیاز اولیه مردم می­باشد. بنا بر اظهارات مسئول قرارگاه امام رضایی های کوهبنان تاکنون بیش از 52 کانکس بین زلزله زدان نیازمند شهرستان توزیع شده و 70 کانکس نیز طی روزهای آینده توزیع می شود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان نیز تصریح کرد، 35 کانکس در کوهبنان تحویل داده شده و واگذاری بیش از 60 کانکس جدید نیز در حال انجام است.

براساس اظهارات مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در سوم بهمن نیز بیش از 140 کانکس بین زلزله زدگان توزیع شده است و روند توزیع کانکس همچنان ادامه دارد.

حجم خرابی زلزله در کوهبنان و بی خانمان شدن هزار و پانصد نفر نیازمند عزم راسخ و جدی تر دولت برای کمک رسانی است و  تکیه بر خیران و نهادهای مردمی پاسخگوی مطالبات اولیه مردم در منطقه نخواهد بود.

 با گذشت نزدیک به یک ماه و نیم از زلزله کوهبنان و هنوز یک بیمارستان صحرایی  در منطقه وجود دایر نشده است، در این رابطه فرمانده ناحیه مقاومت بسبج کوهبنان ابراز داشت: سپاه ثارالله استان کرمان بزودی بیمارستان صحرایی در شهر زلزله‌زده کوهبنان  مستقر می‌کند تا مردم از خدمات تخصصی پزشکان بهره‌مند شوند.

انشالله با سفر ریاست محترم جمهور و هیأت همراه به کرمان شاهد رفع سریعتر مشکلات مردم کوهبنان در شرایط سرمای سخت زمستان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار