با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزرا در کرمان بیش از ده هزار میلیارد تومان طرح های صنعتی ، معدنی و عمرانی در شهرهای مختلف استان کرمان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۶۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۳ 02 February 2018

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در جریان سفر به استان کرمان با حضور در شرکت معدنی صنعتی گل گهر ، خط 7 تولید کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت 2 میلیون در سال را افتتاح کرد.

برای احداث این مجموعه 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و 49 میلیون یورو هزینه شده است.

رئیس جمهور ضمن افتتاح این مجموعه صنعتی - معدنی و بازدید از بخش های مختلف آن با توضیحات مهندسین و مدیران این شرکت در جریان احداث و ظرفیت های تولیدی این مجموعه قرار گرفت.

دکتر روحانی پس از افتتاح خط 7 تولید کنسانتره سنگ آهن گل گهر سایر طرح های مجتمع صنعتی – معدنی گل گهر، طرح های اقتصادی و زیربنایی در سطح استان کرمان را به طور همزمان و با ارتباط ویدئو کنفرانسی افتتاح و دستور آغاز عملیات اجرایی برخی پروژه ها را صادر کرد.

يک هزار و 719 طرح در زيربخش‌هاي آب و خاک، صنايع تبديلي، دامپروري و باغباني، واحدهاي گازي يک و دو نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد کاظمي گل گهر، فازهاي يک و 2 نيروگاه سيکل ترکيبي سيرجان، آب‌رساني به شهر بهرمان، آب‌رساني به شهر خورسند، آب‌رساني به رودبار جنوب، بخش جراحي قلب باز بيمارستان پيامبر اعظم، طرح ارتقاي هتلينگ بيمارستان دکتر غرضي و مجموعه ورزشي راور از جمله طرح‌ها و پروژه‌هاي حوزه‌هاي جهاد کشاورزي، نيرو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بود که به طور همزمان و با ارتباط ويدئو کنفرانس توسط رئيس جمهوري افتتاح و به بهره‌برداري رسيد. 

با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی همچنین آغاز عملیات اجرایی راه آهن مسیر سیرجان - بردسیر – کرمان به طول 256 کیلومتر آغاز شد.

در بخش برق بهره برداری از ۵ پروژه برقی، شامل نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان، بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر، پست ۴۰۰ کیلوولت میمند، پست ۲۳۰ کیلوولت فولاد پرشیا و پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه سمنگان صورت گرفت.

همچنین در این سفر، ۴ پروژه آب و فاضلاب شامل آبرسانی به شهر رودبار، آبرسانی به قسمتی از شهر کهنوج، آبرسانی به خورسند و آبرسانی به بهرمان، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در سفر وزیر صنعت معدن تجارت به سرچشمه کوره جدید ذوب سرچشمه با فن اوری فلش ، پالایشگاه خاتون اباد.، طرح سیستم انتقال گاز کنور تورهای ذوب سرچشمه ، طرح تغییر فناوری پالایشگاه سرچشمه به کاتد دائمی ، افزایش ظرفیت کارخانه کنسانتره مولیبدن سرچشمه ،طرح افزایش ظرفیت کارخانه آهک سرچشمه به بهره برداری رسید
باند دوم جاده سرچشمه تا شهربابک به طول 80 کیلومتر ، کارخانه وانبار مواد ناریه(آتشزا) سرچشمه، انبار کنسانتره جدید خاتون اباد ، احداث پست 132 و 400 میمند و شهربابک ، احداث پست های 9 گانه تغذیه کننده همراه با مرکز تغذیه و توسعه کارخانه اسید سرچشمه از 100هزار تن به 300 هزار تن / نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی سمنگان در سیرجان/ از دیگر طرحهای افتتاح شده است.
برای اجرای این طرحها در مجموع 3520 میلیارد تومان هزینه شده است.

دومین سفر استانی رئیس جمهوری در دولت دوازدهم امروز در قالب یک سفر دو روزه به استان کرمان آغاز شده و در این سفر هرکدام از وزیران به نمایندگی از رئیس جمهور به نقاط مختلف استان سفر کردند و به افتتاح و یا کلنگ زنی طرح اقدام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار