آیین اختتامیه طرح یار مهربان و پاکسازی جنوب و شرق استان کرمان:
سردار رضا بنی اسدی روز شنبه در آیین اختتامیه طرح یار مهربان و پاکسازی جنوب و شرق استان کرمان، ضمن تقدیر از اعضای شورای تأمین، دستگاه قضایی، ائمه جمعه، آموزش و پرورش ،فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه افزود: وجه تمایز این رزمایش مبحث طرح اجتماعی و یار مهربان است که با همکاری همه دستگاه های اجرایی با موفقیت با پایان رسید.
کد خبر: ۵۶۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴ 04 February 2018

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: طرح اجتماعی یار مهربان با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره انجام شد و بیش از 400 کارگاه آموزشی کنترل خشم، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی انجام شده است.
بنی‌اسدی‌فر با اشاره به رزمایش عملیات مشترک پاک‌سازی جنوب و شرق استان کرمان گفت: هدف‌گذاری این رزمایش را در حوزه خروج عوامل جرم از چرخه جرم است و حدود 3 تن و 800 کیلو گرم انواع مواد مخدر در کشفیات سه روزه رزمایش کشف شد.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جامعه تصریح کرد: اگر بتوانیم به موضوعات فرهنگی و اجتماعی بپردازیم کار بسیار بزرگی کردیم.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه 75 درصد قتل‌ها غیرامنیتی هستند بیان کرد: درصورتی کار ما موفق است که تشکیل کارگاه های آموزشی در روستاها انجام شود.
بنی اسدی فر عنوان کرد: در این عملیات 335 مورد کشف سرقت، 21 دستگاه خودرو سرقتی، 41 دستگاه موتورسیکلت کشف شده است.
وی با بیان اینکه 89 مورد درگیری عملیات با قاچاقچیان را داشتیم، افزود: در حوزه جرائم خشن 27 درصد کاهش جرم داشتیم.
بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه امنیت موضوع بسیار مهمی است و باید قدر امنیتی را که داریم بدانیم گفت: نیروی انتظامی در مسائل امنیت با تمام توان ایستاده است
نقش رسانه ها در ارتقای امنیت
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوب کرمان اظهار‌داشت: اهمیت مطبوعات و رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست و نقش تعیین کننده مطبوعات در ارتقاء امنیت و مسائل اجتماعی، اقتصادی و غیره بسیار مهم است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه جرائم خشن در جنوب کرمان 5 درصد کاهش داشته است، افزود: روند مطلوبی در جرائم خشن داریم که جنوب استان از 49 درصد در یک ساله گذشته به 45 درصد رسیده است که با همکاری همه دستگاه‌ها و مردم اتفاق افتاده است.
بنی‌اسدی‌فر با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند در جهت امنیت و رفع معایب استفاده کنند افزود: باید موضوعات فرهنگی، تربیتی، آموزشی و غیره را در جهت ارتقای فرهنگی جامعه منعکس کنیم.
وی با بیان اینکه آمادگی انتقادهای رسانه‌ای در مجموعه پلیس را داریم تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند بهترین همراه و یاور پلیس باشند.
مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان نیز تأکید کرد امنیت نیاز به همکاری دستگاه های مختلف دارد.
مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در ادامه این آیین گفت: امنیت تا امروز متوجه نیروهای امنیتی و قضایی بوده و امنیت اجتماعی نیاز به مشارکت دستگاه های مختلف دارد و روحانیت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه ها از ارکان امنیت اجتماعی هستند.
خلیل همایی راد افزود: کشور ما بهترین وضعیت را در امنیت دارد، مرزداران ما ارتش و سپاه و نیروی انتظامی جلوی عوامل تروریستی را گرفتند و کشور ایران نسبت به کشور های همجوار بهترین وضعیت امنیتی را دارد.
وی با بیان اینکه مردم هم مرجع و هم هدف امنیت هستند اظهار کرد: اگر بخواهیم ایجاد اشتغال و امنیت پایدار داشته باشیم باید همه دستگاه های اجرایی در زمینه امنیت اجتماعی مشارکت داشته باشند.
آیین اختتامیه رزمایش طرح یار مهربان و پاکسازی مناطق جنوب و شرق استان با حضور مسئولان در جیرفت برگزار شد و قبل از شروع این آیین مسئولان از نمایشگاه دستاوردهای این طرح بازدید کردند.
امنیت امروزه یک مؤلفه مهم و بنیادی در توسعه و پیشرفت هر شهری می باشد. سرمایه گذاری اقتصادی و ایجاد اشتغال در درجه اول نیاز به امنیت دارد و در مرحله بعد خود می تواند به ارتقای امنیت و جلوگیری از بزهکاری کمک نماید. همان گونه که در صحبت های فرمانده انتظامی استان کرمان و همچنین مدیرکل امنیتی انتظامی استاننداری کرمان مشهود است، مسأله امنیت آمیخته با زندگی مردم است و همکاری نهادهای مختلف را می¬ طلبد و چه بسا بهتر باشد که کارهای فرهنگی در سطح جامعه برای نهادینه کردن الگوهای صحیح زندگی و کار انجام شود، به این ترتیب ریشه جرم و بزهکاری از پایه نابود خواهد شد. قطعا طرح یار مهربان و کارهایی از این قبیل که اقدامات فرهنگی در کنار اقدامات نظامی قرار می گیرد در راستای ارتقای امنیت استان کرمان مثمر ثمر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار