ر اساس برنامه ده ساله توسعه کشور، ايران بايد بتواند 11 میلیارد متر مکعب از مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهد. کاري که با وضع موجود و کشت محصولات آب بر و نوع آبياري هاي سنتي هر گز محقق نخواهد شد مگر اينکه بتوان با توسعه گلخانه ها و جايگزين کردن آن با کشاورزي هاي کنوني تغييري در شرايط و حفظ منابع آبي ايجاد کرد. البته کارشناسان مدعي شده اند فقط با کشت سبزیجات و صیفی جات در گلخانه ها می توان 5 میلیار متر مکعب از این مقدار را محقق کرد. در همين راستا چند روز پيش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) فاز اول گلخانه هیدروپونیک زرندیه ساوه را در مساحتي بیش از 5 هکتار با ظرفیت تولید بیش از 2 هزار تن انواع محصولات و اشتغالزايي براي بیش از 400 نفر افتتاح کرد.
کد خبر: ۵۶۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 04 February 2018

ییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح گلخانه هیدروپونیک زرندیه با اشاره به دو تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به دو موضوع مهم تهاجم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، اذعان داشت: "در این دو نقطه تاکید رهبر انقلاب هم، موضوع مردم کلیدی است و ایشان برای حفظ مردم به مقابله با تهاجم فرهنگی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی اصرار کردند. "

دکتر محمد مخبر با بیان اینکه امروز ما در زمینه اشتغال و به تبع آن معیشت مردم مشکلاتی داریم، گفت: "کشور ما کشوری نیست که در آن برای ایجاد سه تا چهار میلیون شغل دچار مشکل باشد. نه به لحاظ مادی و نه به لحاظ فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که در کشور هست، ما نباید گرفتار چنین وضعی باشیم. "

 

وی افزود: "وقتی از استانهای محروم صحبت می‌شود، خیلی‌ها استان سیستان و بلوچستان به ذهنشان می‌آید. اما این استان نزدیک به 100 کیلومتر، به اقیانوس دسترسی دارد. با این میزان دسترسی به اقیانوس می‌توان نیمی از کشور را اداره کرد. "

دکتر مخبر با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه های مختلف، خاطرنشان کرد: "من بارها گفتم ما دو هزار و هفتصد کیلومتر به دریا دسترسی داریم و اولین تولیدکننده نفت و گاز دنیا هستیم. در استانهای مرکزی کشور مثل یزد و کرمان ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیری داریم، با هر کدام از ظرفیت‌های دسترسی به دریا، نفت و معادن می توانیم کشور را اداره کنیم. برای رسیدن به این هدف باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم تا گرفتار این مشکلات نشویم. "

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار