مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: با اجرای طرح صدور بارنامه الکترونیکی از اواسط سال 97، صدور بارنامه کاغذی متوقف می شود.
کد خبر: ۵۶۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲ 04 February 2018

خداد مقبلي، مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان با اعلام اين خبر گفت: با حذف بارنامه های کاغذی ، بارنامه‌ها به صورت الکترونیکی صادر می شوند.

 

وی افزود: با توجه به بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي كشور، زمينه کنترل و نظارت بر فعالیت ناوگان حمل‌و نقل جاده‌ای کالا و زیرساخت‌های موردنیاز آن در اجرای طرح فراهم شده است.

 

مقبلي تصريح كرد: با راه اندازي طرح صدور بارنامه الكترونيكي وحذف بارنامه‌های کاغذی، برای هر ناوگان حامل کالا يك کد رهگیری صادر می‌شود که از سوی سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های نظارتی از جمله پلیس راه قابل کنترل و ردیابی است.

 

وی درخصوص مزایای اجرای این سیستم گفت: تسهیل در فرآیند صدور بارنامه، حذف تردد‌های غیرضروری و طی مسافت‌های طولانی جهت اخذ بارنامه، کاهش مصرف سوخت، تسهیل در صدور بارنامه الکترونیکی از جمله ویژگی‌ها و مزایای مهم اجرای این طرح به شمار می‌روند.

 

مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان افزود:براساس هماهنگی‌های انجام شده توسط سازمان متبوع با دستگاههاي ذيربط ، طرح مذکور بصورت آزمایشی در برخي استانها اجرا می‌شود و پس از ارزیابی صحت و درستی اجرای طرح، از اواسط سال 97 در سراسر کشور، از جمله استان كرمان اجرا خواهد شد.

 

مقبلي تصریح كرد: صدور بارنامه الکترونیکی تغییر و تحول بزرگی در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای کالا محسوب می‌شود و انتظار می رود با همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها از جمله پلیس 7راه این طرح مهم به بهترین نحو و با بروز کمترین مشکلی در کشور اجرایی شود.

 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار