نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان کار در سیستم قضائی به ویژه در زندان را جهاد دانست و گفت: کسانی که در این حرفه خدمت می‌کنند، به تناسب دشواری‌ها از اجر وپاداش اخروی بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر: ۵۶۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱ 05 February 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان هیئت‌های مذهبی همیاران اداره کل زندان‌های استان کرمان در برپایی مجالس عزاداری اظهار داشت: اصلاح و تربیت افرادی که دچار لغزش شده‌اند، هم برای مسئولان و دست‌اندرکاران و هم برای خود مددجویان سخت و دشوار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به نکات با اهمیتی که در سوره ناس بیان شده افزود: هر چند که سوره ناس از سوره‌های کوتاه قرآن کریم است اما به مطالب بسیار مهمی برای راهنمایی انسان‌ها در این سوره تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در این سوره پناه به خدا برای نجات انسان‌ها از شر وسواس‌های خناس مطرح شده است، گفت: دوستان نااهل مصداق همین‌ها هستند که زمینه بسیاری از مشکلات را برای آدمی فراهم می‌کنند و زمینه‌ساز بسیاری از جرائم هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت انسان‌ها در برابر وسوسه، لغزش و انحراف از نظر روانشناسی مقاومت است، بیان کرد: مقاومت‌ بعضی از افراد کم است و زود شکسته می‌شود و به بیراهه می‌روند در حالی‌که ایستادگی عده‌ای دیرتر شکسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقاومت انسان‌ها متفاوت اما قابل شکسته شدن است، گفت: وسوسه مقاومت انسان‌ها را شکسته و آنها را متزلزل می‌کند.

امام جمعه کرمان افزود: مقاومت در برابر وسوسه نااهلان، آدمی را در مسیر و راه درست نگه می‌دارد و مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه کار در دستگاه قضائی به‌ویژه زندان نوعی جهاد است، عنوان کرد: کار در زندان بر روی روح و روان انسان اثر منفی می‌گذارد، اما اجر و ثواب زیادی به همراه دارد و کسانی که در این حرفه خدمت می کنند، به تناسب دشواری‌ها از اجر وپاداش اخروی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار