مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با اشاره به اینکه جای برگزاری کرسی‌های اخلاق و وجود اساتید اخلاق در جامعه خالی است گفت: اگر امروز هم نقش بانوان همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس در فعالیت‌ها پررنگ دیده می‌شد، بسیاری از مشکلات را نداشتیم.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 07 February 2018

اطمه‌السادات حسینی امروز در نشست مذهبی و معرفتی انقلاب اسلامی بانوان کرمانی که به‌مناسبت دهه فجر و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان برگزار شد، اظهار‌داشت: ایام‌الله فجر فرصت بسیار مغتنمی برای تاکید بر اندیشه‌های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی با تسلیت ایام فاطمیه‌(س) و گرامیداشت دهه فجر بیان کرد: بانوانی در دهه 40 برای پیروزی و به ثمر نشستن انقلاب در سوگ فرزندان و همسران خود نشستند و حتی جان خود را هم تقدیم کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان با بیان اینکه نقش بانوان در پیروزی انقلاب یک نقش مهم و اثرگذار بوده است گفت: امام حضور بانوان در نهضت انقلاب اسلامی را مهتراز مردان و حتی در مواقعی بیشتر از مردان عنوان می‌کنند و حضرت زهرا‌(س) را الگوی زنان و مردان معرفی می‌کنند که نشان از جایگاه والای زن در اسلام است.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم ارزشهای انقلاب و آرمان‌های شهدا را حفظ کنیم باید جایگاه واقعی زن را ارزشمند بدانیم افزود: اگر امروز هم نقش بانوان همانند دوران انقلاب و دفاع مقدس در فعالیت‌ها پر‌رنگ دیده می‌شد، بسیاری از مشکلات را نداشتیم.

حسینی با بیان اینکه زنان تاثیرگذار و توانمندی در ادارات مشغول کار هستند که در زمینه‌های مختلف فعالیت اثرگذار و متعهدانه‌ای دارند خاطر‌نشان کرد: تشکیل سرای خانواده در شهرستان‌ها و مرکز استان ضرورت دارد تا با مدیریت مناسب در جهت تحکیم بنیان خانواده تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کرسی اخلاق و وجود اساتید اخلاق در جامعه لازم و ضروری است گفت: جامعه ما نیاز به سلامت روح و روان دارد و برگزاری کرسی‌های اخلاق می‌تواند در تحقق این امر موثر باشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان تصریح کرد: مشاوره‌های خانواده با توجه به افزایش طلاق از نگاه دینی و مذهبی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در جامعه امروزی است و حتی بعضی از خانواده‌های مذهبی نیز در معرض طلاق قرار گرفتند که یک آسیب بزرگ است.

وی اظهار داشت: زنان در تولید و ایجاد مشاغل خانگی بسیار توانمند هستند اما در عرضه محصولات مشکلات زیادی دارند و باید امکان عرضه تولیدات زنان در مساجد و محله‌ها فراهم شود.

حسینی با تاکید بر مصرف تولیدات داخلی گفت: ائمه جمعه و جماعات می‌توانند از تریبون‌ها بر تغییر الگوی مصرف مردم به‌سمت تولیدات داخلی در رونق اقتصادی خانواده‌ها و همچنین فروش تولیدات خانگی موثر واقع شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان بیان کرد: جلسات تحکیم خانواده فقط مربوط به زنان نیست و تمام خانواده به‌ویژه مردان باید در این جلسات شرکت کنند اما متاسفانه مشاهده می‌شود که فقط زنان در این جلسات حضور پیدا می‌کنند که در نتیجه، موثر واقع نمی‌شود.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار