به‌مناسبت دهه فجر صورت گرفت
همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، چندین طرح عمرانی در شهرستان کوهبنان کلنگ‌زنی و افتتاح شد.
کد خبر: ۵۶۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 07 February 2018

حسین سالاری فرماندار کوهبنان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح‌های دهه فجر در این شهرستان اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی برکات فراوانی برای مردم در پی داشت که وجود ولایت و رهبری در کنار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از مهمترین آنهاست.

وی ابراز داشت: امروز در اکثر روستاها طرح هادی اجرا شده به گونه‌ای که جدول‌گذاری، زیرسازی، آسفالت معابر و... در حال اجراست یا اجرا شده است و ایجاد اشتغال از جمله برنامه‌های دولت است تا هر روستا به یک کارگاه سازندگی مبدل شود و روستاها همچنان از رونق خاص برخوردار باشند.

سالاری تاکید کرد: امروز شاهد کلنگ‌زنی و افتتاح چندین طرح آبرسانی، ورزشی، منابع طبیعی، راه روستایی و... هستیم که عموما برکاتی برای مردم منطقه در پی دارد.

رضا مصلح رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهبنان نیز گفت: با توجه به سیل در دو سال گذشته احداث پنج سد سنگی سیمانی در دستور کار قرار گرفت که حدود 200 میلیون تومان هزینه دارد.

وی ابراز داشت: طرح سد سنگی فیدکوئیه در مرحله مناقصه است که تا پایان سال پیمانکار مشخص و عملیات اجرایی ساخت این سد کلید خواهد خورد که در مجموع این پنج سد سنگی سیمانی به گنجایش حجم 800 متر مکعب آب را خواهد داشت.

سیدرضا مصطفوی رئیس اداره راه و شهرسازی کوهبنان گفت: امروز شاهد کلنگ‌زنی جاده ارتباطی بین فیدکوئیه با روستاهای کهن و بیدان خواجه هستیم مسیری که حدود 14 کیلومتر طول دارد و می‌تواند بر اشتغال و اقتصاد روستاهای شمالی شهرستان اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: حدود 6.5 کیلومتر از این مسیر نقشه‌برداری شده و سه کیلومتر از این جاده به مناقصه رفته که تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی این طرح آغاز خواهد شد و این مسیر از محل منابع نفت و گاز و فصل 54 اجرایی خواهد شد که امیدواریم هر چه سریعتر اعتبارات تخصیص یابد.

امروز همچنین خانه ورزش دهستان خرمدشت به‌عنوان دومین دهستان پرجمعیت شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

منصور جعفری رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از دومین خانه ورزش روستایی در کوهبنان هستیم که می‌تواند در جذب جوانان و شناسایی استعدادها موثر باشد.

وی ادامه داد: در سال جاری پنج خانه ورزش روستایی به کرمان اختصاص دادند که یک خانه ورزش روستایی در دهستان خرمدشت به بهره‌برداری رسید و با افتتاح خانه ورزش دهستان خرمدشت جوانان از این تاریخ به بعد می‌توانند بازهای شطرنج ، تنیس، دارت، فوتبال دستی و... را در این خانه انجام دهند.

در حاشیه کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی به روستای کهن حسین ابراهیمیرئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کوهبنان گفت: این مجتمع شامل سه فاز است که در حال حاضر مطالعات آن انجام شده و خط انتقال به طول هشت کیلومتر با اعتباری معادل 850 میلیون تومان اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مبلغ فوق از محل اعتبارات توسعه ملی و استانی تامین می‌شود و در نهایت 130 خانوار از نعمت آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار خواهند شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار