رئیس اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد
رئیس اتاق بارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اتاق بازرگانی به عنوان تشکل بخش خصوصی یکی از وظایف اصلی‌اش توسعه بازار محصولات استان و فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری است و رویکرد صادرات‌محوری در اتاق فراهم کردیم که یکی از اهداف ما کشور افغانستان است.
کد خبر: ۵۶۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰ 10 February 2018

سیدمهدی طبیب‌زاده عصر امروز در نشست خبری با موضوع همایش تجاری علمی دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان و کشور افغانستان اظهار داشت: این همایش فرصت بسیار خوبی است که فعالان اقتصادی استان بتوانند نقطه‌نظرات خود را در جمع مسؤولان دو کشور بیان کنند تا به یک همکاری خوبی برای تسهیل امور تجاری و سرمایه‌گذاری برسیم.

رئیس اتاق بارگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: ما با کشور دوست و برادر افغانستان مشترکات زیادی داریم و به نوعی اقتصاد ما با هم عجین شده است محصولات فراوان با کیفیت خوب در استان کرمان وجود دارد که بازار خوبی در افغناستان دارند و اگر بتوانیم بین مبادلات این محصولات و نیاز افغانستان تسهیل کنیم می‌توانیم به مبادلات بازرگانی دو کشور کمک کنیم، از طرفی محصولات خوبی در کشور افغانستان وجود دارد که می‌تواند مواد اولیه کارخانه‌های ما را تأمین کند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: حضور تعداد زیادی از دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های کرمان و رفسنجان فرصتی است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در همایش مذکور برای مبادلات تجاری دو کشور مشکلاتی که بین مبدا، مقصد، گمرک، حمل و نقل و .. وجود دارد برطرف کنیم و بتوانیم مدل خوب و فعالی از همکاری‌های بازرگانی و تجاری بین شهرستان رفسنجان، استان کرمان و کشور افغانستان ایجاد کنیم که این مدل قابل انطباق با سایر کشورهای همسایه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان تشکل بخش خصوصی یکی از وظایف اصلی‌اش توسعه بازار محصولات استان و فراهم‌کردن زمینه سرمایه‌گذاری است و رویکرد صادرات‌محوری در اتاق فراهم کردیم که یکی از اهداف ما کشور افغانستان است و تجاری که فعالیت دارند را شناسایی و مشکلات را رصد کردیم و اعتقا داریم که باید محصولات را به بهترین وجه به کشور افغانستان صادر کنیم و آنها هم باید سود ببرند و اگر تجارت برد برد باشد موجب پایداری مدل بازرگانی است.

طبیب‌زاده اظهار کرد: دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان تشکر این فرصت را فراهم کرد که ما ظرفیت‌های صادراتی استان کرمان را معرفی کنیم و متقابلا به حرف تجار افغانستانی گوش دهیم و گفتمان جدیدی از این ظرفیتی که وجود دارد ایجاد کنیم.

وی ابراز داشت: بازار افغانستان بازار وسیعی است و بسیاری از محصولات ما نظیر پسته، خرما و...به بازار افغناستان راه یافته‌اند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار