امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان گفت: جامعه هنری باید حرمت و حریم هنر را نگه داشته از آن دفاع کرده و با استفاده از جاذبه آن، هنر را تبلیغ کنند.
کد خبر: ۵۶۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰ 12 February 2018

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در دیدار با جامعه هنری استان کرمان خلق انسان را یک هنر دانست و اظهار داشت: انسان‌ها با همه تعددی که دارند، مانند هم نبوده و از نظر روحی، جسمی و روانی با هم متفاوت هستند که این یک هنر بسیار بزرگ است.

وی بیان داشت: همه موجودات زنده روی کرده زمین، از ریزترین آن‌ها تا انسان که عصاره نظام خلقت است، بسیار هنرمندانه ساخته و پرداخته شده و صاحب گرایش‌های متفاوتی هستند، بیان، قلم و نقاشی خوب، شعر زیبا، نمایش دیدنی و دکلمه زیبا می‌تواند در جامعه تحولات بسیار زیادی را در پی داشته باشد.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: گاهی با یک شعر می‌توانیم، سخت‌ترین مطالب و ناگفته‌های زیادی را در جامعه بیان کنیم و تأثیر آن را هم ببینیم، هرچه تخیل شاعر بیشتر باشد، شعر قوی‌تر و زیبا‌تر می‌شود، خداوند هیچ انسانی را بدون هنر خلق نکرده است، اما برخی از انسان‌ها آن را می‌شناسند و به آن بها می‌دهند، برخی هم آن را کشف نکرده و فکر می‌کنند، بدون هنر هستند.

وی افزود: برخی از انسان‌ها زمانی متوجه می‌شوند، دارای گنج هنری هستند که حوادثی برای آن‌ها رخ دهد، اما باید بدانیم که استعدادهای هنری خود را بشناسانیم و آن را پرورش دهیم، هرچه استقبال از دستاوردهای هنری بیشتر شود، انگیزه‌ها نیز بالاتر می‌رود، پس باید جوان‌ها را تشویق کرده و نوجوانان را به این سمت‌وسو سوق دهیم تا تحولات در زمینه هنر ایجاد شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در نظام خلقت هر چیزی را نمی‌توان دید و شنید، ادامه داد: گستره دید انسان بسیار وسیع بوده و همین‌طور یک انسان هزاران نوع صدا را می‌تواند، بشنود، اما همه دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها برای انسان‌ها حلال نیست، هنر نیز یک ابزار و نعمت خدادادی بوده و بسیار وسیع و گسترده است.

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: باید بدانیم که در چه راهی از هنر استفاده کنیم، گاهی یک خطا در عرصه هنر موجب می‌شود که افرادی را به گناه بکشانیم و خداوند از آن در قیامت سؤال می‌کند، باید بستر‌های هنری برای هنرمندان از سوی مسؤولان و دست‌اندرکاران فراهم شود تا تشویق شده و بتوانند به تحول فرهنگی جامعه کمک کنند.

وی هنر را پیوند میان نسل‌ها ارزیابی و ابراز داشت: هنر زمان‌ها را به هم پیوند می‌دهد و مانند یک زنجیر عمل کرده و گذشته را زنده می‌کند، انسان می‌تواند، بخشی از درون خود را به وسیله این ابزار بیان کرده و جامعه را به‌روز کند، جامعه هنری باید حرمت و حریم هنر را نگه داشته از آن دفاع کرده و با استفاده از جاذبه آن، هنر را تبلیغ کنند.

علیدادی‌سلیمانی خاطرنشان کرد: خوب حرف زدن جاذبه دارد و این یک هنر است، برخی از شخصیت‌ها همان حرف‌های بقیه را می‌گویند، اما با توجه به اینکه آن را هنرمندانه بیان می‌کنند، افراد زیادی را جذب خود می‌کنند، انتقال دستاوردها باید با استفاده از هنر باشد، اگر شاهد این اتفاق نباشیم، زود فراموش می‌شود و ماندگار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با توجه به اهمیت استفاده از هنر اذعان داشت: هنر بسیار مهم است و نبود آن انسان را بی‌روح و خاصیت می‌کند، گاهی هنر انسان‌ها را از راهی که می‌روند، جدا می‌کند در زمان فرعون، سامری یک هنرمند بود که مشکلات زیادی را برای حضرت موسی (ع) فراهم کرد و مردم را به چالش کشید.

وی با اشاره به اینکه بر عکس آن را هم داریم و هنرمندان بزرگی در زمان اسلام ظهور کردند و موجب پیشرفت اسلام در مناطق مختلف شدند، افزود: کرمان را دارای ظرفیت عجیبی در حوزه هنر است، روزی نویسنده کرمانی مطالب و داستان‌های عجیبی می‌نویسد، اما با نام اصفهان مطرح می‌شود و می‌درخشد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه البته بنده حساسیت ندارم که انسان‌ها را از هم جدا کنم، اما به این مطلب حساس هستم که بستر هنر در کرمان فراهم است و اضافه کرد: کرمان چهره‌های فرهیخته‌ای در این زمینه دارد و مسؤولان باید زمینه‌های حضور آن‌ها را در جامعه هنری فراهم کنند.

وی با اشاره به این موضوع که ما در حوزه هنری استان کرمان منفعل هستیم، گفت: ما منتظر می‌مانیم تا کسی در این زمینه بدرخشد و بعد آن را به عنوان هنرمند پذیرفته و به او اعتماد می‌کنیم، این اشتباه است، باید استعداد‌ها را در مدارس بشناسید و آینده هنری استان را نجات دهید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار