بانوی موفق تیرانداز جهرمی که در کارنامه خود مدال‌های رنگارنگ ملی را ثبت کرده، به دنبال ثبت رکورد جهانی است.
کد خبر: ۵۶۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 12 February 2018

شاید تا چند دهه پیش با عنوان قهرمان ورزشی ذهن‌ها فقط به سوی مردان می‌رفت اما امروز زنان زیادی هستند که شایسته عنوان قهرمانی‌اند چراکه در کنار ورزش و موقعیت‌های اجتماعی، مادر و همسری موفق نیز هستند.

نامش زهرا مرادیان است متولد 1359 از شهرستان جهرم، کارمند معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم و تکنسین دارو در داروخانه بیمارستان استاد مطهری جهرم است.

موفق به دیدار او نشدم اما صدای پر انرژی و مهربانش در پشت تلفن گویای این است که چقدر به حرفه‌اش عشق می‌ورزد، می‌گوید: حرفه ورزشی من تیراندازی با کمان در رشته کمان کامپوند است. این رشته در ایران در سه بخش کامپوند ریکرو و کمان سنتی آموزش داده می‌شود که هر سال مسابقاتی با عناوین مختلف مانند انتخابی تیم ملی، رنکینگ کشوری، لیگ کشوری، قهرمان قهرمانان و آزاد استانی برگزار می‌شود.

مرادیان می‌گوید: از بهمن ماه سال 89 با کمک همسرم که مربی این ورزش است در این رشته ورزشی قدم گذاشتم و دوره‌های مربی‌گری و داوری را زیر نظر اساتید معتبر ایران آموزش دیدم و به همراه همسرم تصمیم گرفتیم هیأت تیراندازی با کمان را در شهرستان جهرم راه‌اندازی کنیم و از سال 90 تاکنون مربی و نائب رئیس تیراندازی با کمان در شهرستان جهرم هستم.

خانم مرادیان که با عنوان و لباس آرمدار دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مسابقات حضور پیدا می‌کند و با خوشحالی می‌گوید: از دانشگاه علوم پزشکی جهرم سپاسگزار هستم که حامی من در تهیه کمان و حضور در مسابقات شد.

این قهرمان تیراندازی می‌گوید: تاکنون موفق به کسب 18 مقام اول استانی در مسافت‌های 18، 30 و 50 متر با عناوین مختلف در جام رمضان، لیگ استان و جام فجر شدم و نخستین مسابقه کشوری که در سال 91 در انتخاب تیم ملی در سایت تیراندازی با کمان آزادی تهران برگزار شد مقام سوم کشوری را به دست آوردم و برای اردوی تیم ملی دعوت شدم.

از افتخارات دیگر او مدال طلای لیگ کشور در سال 92، مدال نقره تیمی در استان کرمان سال 93 و نایب قهرمان ایران در سال 95 در استان بوشهر است.

همچنین مقام اول منطقه پنج کشور در بین هفت استان جنوب کشور شامل استان بوشهر، کرمان، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان است و دو مدال برنز انفرادی و قهرمانی کشور و چهار حکم قهرمان قهرمانان استان فارس از سال‌های 91 تا 95 را از آن خود کرده است.

به گفته وی سخت‌ترین رقابتی که داشته در مسابقات قهرمان قهرمانان سال گذشته بوده است که در مرحله آخر با مربی تیم شیراز که درجه مربیگری بین‌المللی را داشته روبه‌رو شده و توانسته با پیروزی بر او برای چهارمین سال مقام قهرمان قهرمانان به دست آورد.

وی بیان می‌کند: ورزش تیراندازی با کمان یک ورزش جسمی و روحی است که باعث تعالی و پرورش تمرکز ذهن می‌شود.

خنده در صدایش طنین‌انداز می‌شود و می‌گوید: شاید هیچ کس باور نکند به دلیل علاقه شدیدی که به ورزش دارم زمانی که صبح سرکار هستم، نهار را سر زمین تمرین می‌خورم و به مدت 3 تا 4 ساعت به تیر زدن مشغول می‌شوم. زمانی که شب‌کار هستم صبح تمرین‌هایم را آغاز می‌کنم. این علاقه و تمرین‌های مستمر سبب تعجب همکارانم نیز می‌شود. هرگز احساس خستگی نمی‌کنم و تاثیر مثبت این ورزش در زندگی شخصی و اجتماعی را به وضوح می‌بینم.

وی از مشکلاتش در تعویض و ارتقاء کمان و هزینه‌های بالای این رشته می‌گوید: به دلیل استهلاک کمان و از رده خارج شدن و ضعف کمان نسبت به کمان‌های رقیب، هر سال تجهیزات به روزتر با خطای کمتر تولید و وارد ایران می‌شود برای اینکه بتوانم با حریفانم رقابت کنم مجبور هستم با هزینه شخصی کمانم را تعویض و بعضی از قطعات آن را ارتقاء دهم.

با شوق و هیجان خاصی از بهترین خاطره‌اش در طول مسابقاتش می‌گوید: برای مسابقات کشوری عازم بوشهر شدم و مقام دوم کشوری را به دست آوردم. روز مسابقه همزمان با هشتمین سالگرد ازدواجم بود و نفرات اول تا سوم برای انداختن مدال به روی سکو دعوت شدند، زمانی که نوبت انداختن مدال بر گردن من بود از سکو پایین آمدم و مدال را به گردن همسرم که اولین مربی و بزرگترین حامی من در طول این سال‌ها بوده است انداختم. آن روز را هرگز فراموش نمی‌کنم.

وی از برنامه آینده‌اش می‌گوید: به دنبال کسب رکورد برای گینس هستم و در سایت جهانی رکوردهای گینس ثبت نام کردم و منتظر پاسخش هستم.امیدوارم اگر پاسخشان مثبت بود بتوانم نخستین بانوی رکوردار گینس در استان فارس شوم. به گفته مرادیان همسر وخانواده‌اش نقش اساسی در پیشرفت و موفقیت‌های او داشته‌اند.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار