مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: زمینه آزادی 22 مددجوی جرائم غیرعمد زندانهای این استان با پرداخت پنج میلیارد و 140 میلیون ریال به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فراهم شد.
کد خبر: ۵۶۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 12 February 2018

سید حجت الله موسوی قوام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مبلغ فراهم شده برای آزادی مددجویان جرایم غیر عمد، 2 میلیارد و 300 میلیون ریال توسط ستاد دیه کشور، 711 میلیون ریال توسط ستاد دیه استان و 2 میلیارد و 129 میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه دولتی تامین شده است.
وی با بیان اینکه این افراد از مددجویان مربوط به زندان های کرمان، رفسنجان، بم، کهنوج و سیرجان هستند ادامه داد: یک نفر محکوم به پرداخت دیه در حوادث رانندگی، پنج نفر محکوم به پرداخت بدهی مالی و مابقی محکومین به پرداخت مهریه و نفقه بوده اند.
وی بیان کرد: یکی از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تشکیل ستاد دیه است که به دست شهید بزرگوار لاجوردی تاسیس شد تا گره از کار بنده ای از بندگان خداوند که بصورت ناخواسته وارد زندان شده باز کند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در پایان گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 200 مددجوی جرائم غیر عمد از سطح زندانهای استان آزاد شده اند که نقش خیران و مردم بسیار موثر بوده و در این زمینه همت خیران برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد قابل تقدیر و قدردانی است.
** آزادی 11 زندانی بدهکار مالی به مناسبت ایام الله دهه فجر در کرمان
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان از آزادی 11 زندانی بدهکار مالی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر از زندانهای این استان خبر داد و گفت: زندانیان مربوط به شهرهای جیرفت، بافت، شهربابک، منوجان و کرمان بودند.
اکبر افضلی در زمینه جزئیات آزادی 11 مددجو از زندان های این استان افزود: این افراد پس از گذراندن محکومیت به دلیل بدهی مالی در زندان به سر می بردند که با کمک 721 میلیون و 345 هزار ریالی انجمن حمایت از زندانیان از زندان آزاد شدند.
وی اظهار کرد: 500 سبد کالا هر کدام به ارزش 2 میلیون ریال بین خانواده های نیازمند زندانی تحت پوشش انجمن حمایت توزیع می شود.
افضلی ادامه داد: کمک به خانواده زندانیان نیازمند استان کرمان در قالب خرید لباس ورزشی، پرداخت هزینه پزشکی و تحصیل مددجویان، سبد غذایی و پرداخت هزینه های سفر مددجویان کانون اصلاح و تربیت پرداخت می شود.
مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان اظهار کرد: کمک های مردمی، عامل مهمی برای ارائه خدمات هر چه بهتر به خانواده های محروم مددجویان زندان هاست.
افضلی در ادامه از خیران خواست در راستای کمک به خانواده های نیازمند زندانیان همواره یار و یاور انجمن حمایت زندانیان باشند.
استان کرمان دارای 10 زندان و یک بازداشتگاه موقت است.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار