دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بافت به کشف بیش از ۹ تن انواع مختلف مواد مخدر در حوزه قضائی این دادسرا اشاره کرد و گفت: در مدت فعالیت وی تعداد ۴۲۸ نفر متهم دستگیر شده است.
کد خبر: ۵۶۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶ 12 February 2018

خدا بخش روح الامینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت به مهمترین اقدامات انجام شده درمدت تصدی منصب دادستانی خود اشاره کرد و گفت: در راستای حفظ حقوق عامه، حقوق شهروندی و حفظ بیت المال و همچنین کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات ارزشمندی از سوی مجموعه قضائی بافت صورت پذیرفته است.

روح الامینی به آخرین وضعیت پرونده آلودگی آب رودخانه زیردست سد بافت که نگرانی‌هایی نیز برای شهروندان بوجود آورده بود اشاره کرد وگفت:با ورود دادستانی و پس از کارشناسی‌های دقیق محیط زیست و اداره آب، پرونده برای صاحب رستوران متخلف تشکیل وبا صدور کیفرخواست رای لازم در محاکم کیفری صادر وهم اکنون در مرحله تجدیدنظر می‌باشد.

دادستان بافت گفت:با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته توسط نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی وانتظامی هیچ گونه مسائل ضدامنیتی در شهرستان بافت وجود ندارد.

دادستان عمومی وانقلاب بافت درادامه افزود:در انتخابات بهار ۹۶ بدون آنکه حتی یک پرونده قضایی تشکیل شود انتخابات پرشوری را برگزار کردیم.

وی به بازدید‌های مکرر مقامات قضائی از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها وبازداشتگاه مرکزی اشاره کرد و افزود:آموزش ظابطین ونظارت برعملکرد آنان از وظایف دادستانی است که به صورت مستمر در حال انجام است.

دادستان بافت از برخورد قاطع با اخلال گران درنظم وامنیت بویژه فروشندگان وتوزیع کنندگان مشروبات الکلی ونزاع‌های دسته جمعی خبر داد و هشدار داد: درزمان اجرای حکم نیز با نامبردگان برابر آیین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها برخورد خواهد شد ومرخصی واشتغال به کار اینگونه مجرمین تحت شرایط وضوابط خاصی انجام خواهد پذیرفت.

وی به کشف بیش از نه تن انواع مختلف مواد مخدر در حوزه قضائی این دادسرا که شامل سه شهرستان بافت، ارزوئیه و رابر می‌باشد) اشاره نمود و بیان داشت:دراین مدت تعداد ۴۲۸ نفر متهم دستگیر وبرابر مقررات برخوردار لازم وقانونی با ان‌ها انجام شده است.

دادستان بافت گفت: از شهوریور سال ۹۵ تا کنون بیش از ۱۵ هزار و ۷۳۴ فقره پرونده وارد دادسرای عمومی و انقلاب بافت شده است که دراین مدت ۱۵ هزار ۷۵۳ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است ومختومه شده است.

وی به اقدامات دادستانی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه می‌باشد اشاره کرد و افزود: حضور مستمر قضات در زندان نقش بسزایی در حل مشکلات زندانیان داشته است.

این مقام قضائی ضمن نکوهش افزایش آمار زندانیان وگرفتاری خانواده‌های آنان، خواستار توجه بیشتر دولت ومجلس شورای اسلامی دربودجه سال ۹۷ به وضعیت معیشتی جامعه وعمرانی کشور در جهت افزایش اشتغال وکاهش جرائم شد.

وی یکی از دغدغه‌های مهم دادستانی را موضوع امنیت بهداشتی جامعه ذکر کرد و گفت:با پیگیری‌های صورت گرفته وتمهیدات انجام شده محل دفن زباله‌های شهری به مکان مناسبی منتقل گردید.

روح الامینی از تشدید نظارت‌ها بر تانکر‌های انتقال و تخلیه فاضلاب شهری خبر داد و افزود: دادستانی آماده هرگونه برخورد با متخلفین وهمکاری با نهاد‌ها وادارات مربوط می‌باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بافت بر نظارت بیشتر بر مسائل و مشکلات پسماند‌های پزشکی ودندانپزشکی از سوی نهاد‌های متولی تاکید کرد.

این مقام قضائی یادآور شد: با توجه به اینکه سال‌ها از احداث و راه اندازی سد بافت می‌گذرد و در این مدت حق آبه دقیق سهمیه داران آب مشخص نشده است و این امر موجبات بروز برخی اختلافات وایجاد نگرانی در بین مردم را درپی داشته است.

وی به موضوع توزیع عادلانه آب تاکید کرد و گفت:با ورود دادستانی و با هماهنگی رییس کل دادگستری استان کرمان ادارات مربوطه ملزم به انجام وظایف ذاتی خویش وتشکیل کمیسیون‌های موضوع قانون توزیع عادلانه آب شده اند.

این مقام قضائی عنوان کرد:با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیریت دادگستری بافت و با حمایت‌های ویژه رییس کل دادگستری استان کرمان مهمانسرا و سالن اجلاس دادگستری بافت تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید واین شهرستان آمادگی لازم برای برگزاری جلسات استانی و دوره‌های اموزش در فصل‌های بهار وتابستان را دارد.

روح الامینی عنوان کرد:طی این مدت یک حلقه چاه آب عمیق درشهرستان ارزوئیه متعلق به انجمن حمایت زندانیان مورد باز سازی وتجهیز قرار گرفت و درآمد‌های ناشی از اجاره این موتور پمب صرف مسائل آموزشی، درمانی وفرهنگی خانواده‌های زندانیان وکمک به زندانیان بی بضاعت خواهد شد.

وی در پایان از حمایت وهمکاری آقای سپهری، رئیس دادگستری وتلاش‌های شبانه روزی کارکنان اداری وقضائی این دادسرا کمال تشکر نمود و گفت: علیرغم کمبود شدید کادر قضائی باهمدلی و تعامل توانسته ایم تاحد امکان پاسخگوی مشکلات شهروندان گرامی و ولایت مدار شهرستان بافت باشیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار