عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بازار ارز در اختیار خود دولت است و دولت باید برای جلوگیری از نوسانات و تثبیت قیمت ارز به این موضوع ورود کند و لااقل اگر قیمت ارز کاهش نمی‌یابد جلوی نوسان آن گرفته شود.
کد خبر: ۵۶۶۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 15 February 2018

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفت: تلاش نمایندگان در روند بررسی و تصویب بودجه بر این است که فشار اقتصادی در سال آینده به مردم تحمیل نشود و نمایندگان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

وی افزود: دولت باید نرخ ارز را تک نرخی کند چرا که ارز تاثیر زیادی بر وضعیت اقتصادی و بازار دارد و باید در این زمینه دولت اقدام جدی داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: اواخر سال گذشته میلادی رئیس بانک مرکزی عنوان کرد که افزایش قیمت ارز به خاطر سال جدید میلادی است و در بهمن‌ماه قیمت ارز کاهش پیدا خواهد کرد که متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

انارکی خاطرنشان کرد: بازار ارز در اختیار خود دولت است و باید دولت بازار را تنظیم کند و به موضوع ورود پیدا کند.

وی افزود: بحث دیگر کنترل نوسان قیمت ارز و تک‌نرخی کردن آن است که مورد تاکید مردم و به ویژه صادرکنندگان است و حداقل اگر قیمت ارز پایین هم نمی‌آید در یک مدت زمان مشخص ثابت بماند و جلوگیری از نوسانات قیمت ارز مهمتر از بحث گرانی آن است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: امروزه ما شاهد هستیم که بعضی از تولیدکنندگان دستگاه‌هایی را از خارج از کشور خریداری کرده و هنوز به کشور وارد نکرده‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند که این دستگاه با دلار 3500 تومان یا 4800 تومان.

انارکی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه مبادلات نیز دولت باید بانک‌ها را در حوزه بانکداری متمرکز کند و نه بنگاه‌داری و این فشار به بانک‌ها وارد شود که به جای بنگاه‌داری کار بانکی و بانکداری را انجام دهند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار