رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس :
با توجه به این که استان کرمان به عنوان پایلوت افزایش اختیارات انتخاب شده لازم است دیوان محاسبات نیز اختیارت را به استان واگذار کند. یکی از مشکلات ما این است که با قوانین صلح اقتصادی می خواهیم عرصه جنگ اقتصادی را اداره کنیم.
کد خبر: ۵۶۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 15 February 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی روز پنجشنبه در شورای اداری استان کرمان که با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: صمیمانه از حضور بسیار معنا دار مردم در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در سراسر کشور و کرمان تشکر می کنم.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین ماموریت دیوان محاسبات نظارت بر اجرای قانون است افزود: رئیس دیوان محاسبات با رای نمایندگان مجلس انتخاب می‌شود.
وی با بیان اینکه مدیران و فرمانداران باید با قوانین و مقررات به‌خوبی آشنا باشند بیان کرد: در بسیاری از موارد دیده شده تخلفات بر اثر عدم آگاهی از مقررات است و اگر مدیران وقت آشنایی با قانون را ندارند باید مشاور در کنار خود داشته باشند.
وی افزود: با این وضعیت با قوانین و اختیارات موجود نمی توانیم این کارها را دنبال کنیم و در سفر اخیر ریاست جمهوری اختیارات به استان کرمان واگذار شد.
پور ابراهیمی گفت: با شرایط کنونی و به دلیل تمرکز تصمیم گیری به صورت مرکزی در کشور، لازم است که دیوان محاسبات در حوزه واگذاری اختیارات به استان ها توجه ویژه ای داشته باشد زیرا نتیجه تمرکز در مرکز، توسعه نامتوازن است.
نماینده مردم کرمان و راور خاطرنشان کرد: در جای جای استان کرمان با حضور معین های اقتصادی حرکت های جدیدی آغاز شده است و این حرکت بسیار خوب است و در مجلس شورای اسلامی نیز از آن حمایت می کنیم.
وی گفت: اگر بخواهیم متناسب با شرایط امروز کشور امور اقتصادی را مدیریت کنیم با قوانین صلح اقتصادی نمی توان این کار را کرد.
پورابراهیمی تاکید کرد: دولت باید پیشنهادات، قوانین و مقرراتی که لازم دارد تا در جنگ اقتصادی کارآمد عمل کند را ارائه کند و در مجلس برای این کار آمادگی داریم.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور یکی از اهداف دشمنان در مواجهه با انقلاب ما برپا کردن یک عرصه جنگ اقتصادی است و امروز آمریکایی ها علاوه بر اقداماتی که در حوزه ارز می بینیم، اتاق جنگ را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده اند و به صورت جدی در این حوزه اقدام می کنند.
پور ابراهیمی درباره موضوع ارز در کشور با بیان اینکه عدم توانایی مدیریت بانک مرکزی در این حوزه مشکل داخلی ما است، گفت: دشمن از هیچ تلاشی برای اخلال در نظام اقتصادی کشور فروگذار نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار