نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با تأکید بر این که جمهوری اسلامی آراء اکثریت مردم در چارچوب اسلام و حق می باشد گفت: همیشه در جامعه یک چارچوب حق وجود دارد و آرای مردم در چارچوب حق، انحرافی نخواهد داشت و از این رو بود که امام راحل (ره) فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
کد خبر: ۵۶۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴ 16 February 2018

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امروز در جمع باشکوه نمازگزاران کرمان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت زندگی این بانوی بزرگ اسلام الگوی همگان در همه زمانهاست و باید به سیره ایشان در تمامی ابعاد زندگی عمل کنیم .
امام جمعه کرمان از حضور گسترده مردم در 22 بهمن ماه تقدیر کرد و گفت: این حضور یک رفراندوم عمومی از رای مردم بود.
وی با بیان اینکه وظیفه هر مسلمانی تلاش برای جلب رضایت خدا است، افزود: این، عبارت از آن است که تقوای الهی در همه زمینه ها را رعایت و تلاش کند در همه زمینه ها رضایت خدا اتفاق افتد و راهی را که رضایت خدا در آن است را انتخاب کند.
علیدادی در ادامه مباحث رفتارهایی که شایسته یک مسلمان نیست؛ تصریح کرد: رفتارهای هویپرستانه اگر قرار باشد تعقیب شود و جاری و ساری در عالم بود، اصلا جهان هستی تباه می شد؛ اینقدر این رفتارها ناپسند و زشت و ناممکن هستند که تمام نظم حاکم بر عالم را بر هم می ریزند.
امام جمعه کرمان درباره خطر رفتار هوی پرستانه گفت: اولاً میل های انسان ها با هم تفاوت می کند و هر آدمی اگر قرار بود از میل و گرایشش تبعیت می شد و همه چیز تابع میل ما می شد، اختلافی به وجود می آورد که عالم را به هم می ریخت؛ ثانیاً هر انسان خود نیز میل های متفاوتی دارد و دیروز و امروزش با هم فرق می کند؛ تمایلات انسان ها غالباً به سمت فساد حرکت می کنند و معمولاً تمایلات هر انسانی تک بعدی است و جامع نگاه نمی کند و همه ابعاد را در نظر ندارد و از خیلی بخش ها غفلت می کند.
وی با اشاره به اینکه اگر حق تابع هواها و هوس‌ها شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، خاطرنشان کرد: جنگ‌های طولانی، بی‌رحمانه و خانمان‌سوز از حب و بغض‌های انسان‌ها سرچشمه می‌گیرد.
علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه حق و هوا همیشه با هم در گیرند، گفت: گاهی هواها و هوس‌ها در تمایلات شخصی و گاهی در تمایلات جمعی است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تمایلات هواپرستانه جمعی خطرناکتر است، تصریح کرد: اسلام برای اینکه جوامع دچار این مشکلات و تمایلات نادرست جمعی نشوند راهکارهایی ارائه کرده است.
وی افزود: همیشه در جامعه یک چارچوب حق وجود دارد و از رای اکثریت مردم در چارچوب حق پیروی می‌کند، باید آرای اکثریت در چارچوب حق و احکام نورانی اسلام قرار گیرد.
علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در متون دینی ما با دو گذاره مواجهیم، بیان کرد: از طرفی در آیات قرآن بیان شده که اکثر مردم شاکر نیستند، نمی‌دانند و اکثریت دچار عدم ایمان می‌شوند، در سوی دیگر در برخی روایات آمده که با اکثریت حرکت کنید و از تفرقه در جامعه پرهیز کنید، گفت: آنهایی که در جامعه تفرقه ایجاد می‌کنند طعمه شیطان می‌شوند.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه نباید از اکثریتی که ریشه در هوا و هوس داشته و جهل است تبعیت کرد زیرا جامعه را به تباهی می‌کشاند، گفت: باید هوا و هوس را با فکر و اندیشه و بصیرت مهار کنیم و نباید تسلیم هوا و هوس شده که لبه پرتگاه قرار داریم.
وی گفت: همیشه در جامعه یک چارچوب حق وجود دارد و آرای مردم در چارچوب حق، انحرافی نخواهد داشت و از این رو بود که امام راحل (ره) فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد.
علیدادی سلیمانی در پایان به کودتای رضاخان نیز اشاره و بیان کرد: آمریکایی ها به دلیل موافقت نکردن مجلس با قرارداد 1919 تصمیم گرفتند در ایران حکومتی را ایجاد کنند که تسلیم آنها باشد و برای رسیدن به این منظور کودتا را مد نظر قرار دادند.
امام جمعه کرمان گفت: با روی کارآمدن رضا خان، اسلام ستیزی ماموریت اصلی او بود و او ضمن ترور وسیع مخالفان، ملیت ایران و افغانها را مورد تهاجم قرار داده بود و پوشین لباس یک دست نیز در راستای همین اهداف انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار