ميزان کشفیات قاچاق فرآورده های سوختی در استان کرمان امسال 29 درصد افزايش داشته است.
کد خبر: ۵۶۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 19 February 2018

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی استان کرمان امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و رشد 29 درصدی کشفیات قاچاق فرآورده های سوختی در استان کرمانارزاستان گفت: امسال 25 هزار و ۳۲۰ لیتر فراورده سوختی قاچاق در استان کرمان کشف شده است.
سالاری نسب افزود: در این زمينه هم ۱۰ میلیارد تومان جریمه دریافت و به خزانه واریز شده است.
وی با اشاره به اینکه امسال کنترل کارت های آزاد سوخت شدیدتر شده عملکرد شرکت نفت استان را درکنترل، توزیع و کشفیات فراورده های سوختی مثبت ارزیابی کرد.
میری مدیرکل تعزیرات استان کرمان هم افزود: امسال یک هزار و ۵۹۳ فقره پرونده قاچاق کالا در استان مختومه شده و ۷۹ پرونده در دست اقدام و رسیدگی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان هم درادامه این جلسه با اشاره به اینکه ۷۰۰ تن سیب درختی زرد برای شب عید تامین شده است گفت:همچنین یک هزار و ۴۰۰ تن از جنوب استان کرمان برای شب عید در سردخانه ها ذخیره شده است.
سعیدی با اشاره به اینکه گوشت مرغ برای شب عید نیز تامین شده است گفت: بیش از هزار تن برنج و شکرهم برای ایام پایانی سال تامین شده و هیچ مشکلی در خصوص این اقلام وجود ندارد.
موسوی درادامه با اشاره به حجم بالای قاچاق دام به ویژه در جنوب استان کرمان گفت: از رودبارجنوب پلاک گذاری احشام سنگین آغاز شد و همه دستگاه های باید با این امر آشنا شوند.
وی همچنین افزود: ۲۰ فروشگاه غیرمجاز سموم کشاورزی در جنوب استان کرمان پلمپ شده و برای سایر فروشگاه مجاز ، ناظر جهاد کشاورزی در نظر گرفته شده است. حسن پور رئیس پلیس آگاهی استان کرمان هم با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال گفت: مواد اولیه ساخت مواد محترقه در مغازه ها موجود است ، اصناف در این زمینه حساسیت به خرج دهند تا شاهد ضررهای مالی و جانی نباشیم.
ذکااسدی هم پیشرفت های استان کرمان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالجاری را مطلوب دانست و افزود: با توجه به لطمه بزرگی که قاچاق کالا به بدنه اقتصاد کشور می زند در سال 97باید برنامه مدونی برای مبارزه با این موضوع داشته باشیم.
وی گفت: در دوسال گذشته تمرکز تلاش شده نیروهای امنیتی و انتظامی بر روی باندهای بزرگ قاچاق باشد و اصناف بر بازار نظارت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار