استاندار کرمان:
استاندار کرمان با اشاره به تقسیم بندی استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی و حضور 23 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان کرمان تصریح کرد: هدف از حضور معین های اقتصادی در مناطق مختلف، تقویت اقتصادی خانواده های روستایی و شهری است.
کد خبر: ۵۶۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 22 February 2018

علیرضا رزم حسینی در حاشیه یکصدمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما بر اینکه بتوانیم الگوی اقتصادی مقاومتی را به صورت مردمی اجرایی کنیم در مهرماه سال 93، الگوی واگذاری مدیریت توسعه به بخش خصوصی را در قلعه گنج آغاز کردیم.

وی با اشاره به تقسیم بندی استان کرمان به 8 منطقه اقتصادی و حضور 23 معین اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان کرمان تصریح کرد: هدف از حضور معین های اقتصادی در مناطق مختلف، تقویت اقتصادی خانواده های روستایی و شهری است زیرا هدف نهایی اقتصاد مقاومتی نیز این است که مردم روستایی و شهری بتوانند با توان خودشان، معیشت خودشان را اداره کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت تنها موظف است که به حوزه زیرساختها بپردازد و این مردم و بخش خصوصی هستند که باید در امر توسعه دخالت کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر خروج دولت از حوزه اقتصاد کشور اظهار کرد: صندوق های خرد روستایی از محل واریز یارانه های مردم در مناطق مختلف استان کرمان راه اندازی شده است که نکته جالب توجه در چنین مشارکتی این است که حتی یک مورد اقساط عقب افتاده از سوی مردم در این صندوق را شاهد نیستیم و در مقابل نیز شاهد ایجاد شغل های پایدار با 5 تا 10 میلیون تومان سرمایه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل شبکه زنجیره ارزش از بازار فروش، تولید تا آموزش در این شغل های روستایی ایجاد شده توسط معین های اقتصادی اظهار کرد: امیدواریم با کمک مسئولین استانی و کشوری بتوانیم روز به روز شاهد نتایج موفق تری از این مدل در استان کرمان باشیم که یکی از این نتایج موفق در ریشه کنی معضل بیکاری در شهرستان راور با کمک معین اقتصادی منطقه ظرف 2 سال آینده است.

رزم حسینی با اشاره به تعهد بنیاد برکت برای ایجاد 1250 فرصت شغلی طی 6 ماه آینده در شهرستان راور اظهار کرد: این مدل نشان داد که می توان امر توسعه را به شرکت های توسعه گرا واگذار کنیم و اگر زمینه را برای حضور چنین بنگاه های بزرگ اقتصادی و خصوصی فراهم کنیم می توانیم روز به روز شاهد اتفاقات بزرگ در سطح کشور باشیم.

عالی ترین مقام اجرایی استان کرمان با اشاره به پایلوت بودن استان کرمان در اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: پایلوت بودن اقتصاد مقاومتی استان کرمان و همچنین واگذاری اختیارات به استان کرمان به صورت پایلوت، ظرفیت های خوبی در حوزه خود اشتغالی و سرمایه گذاری برای استان کرمان فراهم کرده است که رقم این سرمایه گذاری ها در استان قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه خیر بودن تنها به معنای مدرسه سازی و مسجد سازی نیست بلکه افرادی هستند که می توانند با ایجاد اشتغال برای مردم سبب خیر شوند اظهار کرد: متاسفانه هنوز فرهنگ اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه نشده است اما ما در کرمان راهی را شروع کردیم که می توان با واگذاری اختیارات سبک جدید را در اداره کشور فراهم سازد.

استاندار کرمان اشاره به وجود ظرفیت و نعمت های خدادادی فراوان در سطح کشور و به ویژه استان کرمان تصریح کرد: تجربه نشان داده است دولت به تنهایی نمی تواند در امر توسعه کار کند و وجود چنین شرکت های توسعه گرا در کنار دولت می تواند امر توسعه را در کشور به بالفعل تبدیل کند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار