مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی جزو اولویت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است گفت: استان کرمان در بحث آسیب‌های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد.
کد خبر: ۵۷۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 24 February 2018

زهرا موسی‌پور صبح امروز در دیدار کارکنان دفتر اجتماعی استانداری کرمان با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه وضعیت ساختاری دفاتر اجتماعی در کشور ساختار ضعیفی است اظهارداشت: باتوجه به حساسیت موضوع و وجود آسیب‌های اجتماعی نیازمند تقویت دفاتر در بحث کمی و کیفی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور از جهت آسیب‌های اجتماعی به شدت توسط دشمنان تهدید می‌شود و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید داشته و با سران سه قوه هم جلساتی در این زمینه داشته‌اند افزود: دفاتر اجتماعی جنبه ساماندهی و هماهنگی دارند و امکان کار اجرایی ندارند اما در دفتر اجتماعی استانداری کرمان کار اجرایی نیز انجام شده است.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی جزو اولویت‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی است تصریح کرد: معضل اعتیاد در استان کرمان با توجه به اینکه استان در موقعیت جغرافیایی به عنوان ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته است زیاد است.

وی به خشکسالی‌های متمادی در استان اشاره کرد که باعث از دست رفتن روستا و مهاجرت روستائیان شده و مشکلاتی برای شهرها به‌وجود آورده است گفت: آمار طلاق در استان کرمان نیز آمار خوبی نیست.

موسی‌پور نبودن آینده روشن برای خانواده‌ها و مشکلات اقتصادی را باعث افزایش طلاق در میان خانواده‌های کرمانی عنوان کرد و افزود: البته فضای مجازی و مشکلات اخلاقی در این فضا در افزایش این معضل بی‌تاثیر نیست.

وی با اشاره به اینکه فساد اخلاقی نیز یکی از آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار است که برای کاهش آن راهکارهایی ارائه شده و در حال اجراست بیان کرد: طرح نجات در استان کرمان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در حال اجرا است.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه طرح نجات در شهر کرمان در شهرک صنعتی و در شهرک پدر نیز در حال اجرا است افزود: قبل از طرح هیچ مدرسه‌ای در این مناطق نداشتیم اما الان شاهد ساخت مدرسه در این شهرک‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهرک صنعتی تصویب شد و شهرداری شروع به دادن اسناد مالکیت به ساکنین در این مناطق کرده است گفت: کلینیک دندانپزشکی نیز در راستای اجرای طرح نجات راه‌اندازی شد و خدمات دندانپزشکی رایگان به آنها ارائه می‌شود.

موسی‌پور با بیان اینکه مرکز مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای نیز راه‌اندازی شده و چند کارگاه تولیدی مهارت‌آموزان را به کار گرفتند خاطر نشان کرد: دفتر اجتماعی استانداری کرمان در سال 96 اقدامات فرهنگی برای آگاه‌سازی مردم به آسیب‌های اجتماعی با ساختن کلیپ‌ها و چاپ کتب کرده است.

وی با اشاره به اینکه 11 دفتر مشاوره در جنوب استان کرمان برای ارائه مشاوره رایگان به مردم تاسیس شد گفت: اولین همایش ملی پیشگیری از خشونت نیز با محوریت دادگستری استان کرمان در تاریخ 10 اسفندماه در جنوب استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه در جهت ایجاد نشاط اجتماعی با همکاری فرمانداری‌ها شب‌های نشاط اجتماعی در شهرها برگزار می‌شود بیان کرد: بالغ بر 500 سازمان مردم نهاد در استان کرمان داریم که حدود 130 سازمان مجوز خود را از استانداری‌ها و فرمانداری‌ها گرفتند و 11 سازمان مردم نهاد در اجرای طرح نجات در حاشیه شهر کرمان همکاری ویژه داشتند.

وی با اشاره به اینکه حداقل با 25 سازمان که کار فرهنگی و اجرایی در حوزه آسیب‌های اجتماعی انجام می‌دهند به‌طور مستقیم در ارتباط بوده و دارای برنامه هستیم و برای هر برنامه ناظر قرار دادیم گفت: تلاش ما این است که بتوانیم حال مردم را خوب کنیم و آلام آنها را با توجه به عمق بالای آسیب‌های اجتماعی کاهش بدهیم.

موسی‌پور با بیان اینکه آمار بیماری‌های خاص نیز در استان بالا است عنوان کرد: زنگ خطر فشار خون و دیابت در استان کرمان نواخته شده و چاقی کودکان نیز در حال افزایش است که باید برای کاهش آنها از الان برنامه‌ریزی کرد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار