رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح سئوال از آقای روحانی فضای سنگینی که در مورد سوال از رئیس جمهور وجود دارد را از بین می‌برد.
کد خبر: ۵۷۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 25 February 2018

محمدمهدی زاهدی  در خصوص ارزیابی از طرح سوال از رئیس جمهور، اظهار داشت: در کشور ما قانون اساسی، اسناد بالادستی و قوانین عادی وجود دارد؛ سئوال از رئیس جمهور نیز امری قانونی است و به طور کلی موضوع خوبی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تشریح مزایای طرح سوال از رئیس جمهور، بیان کرد: ممکن است نقطه نظرات منفی نسبت به عملکرد دولت وجود داشته باشد و رئیس جمهور با حضور در مجلس و پاسخگویی شفاف به این مسائل، نقاط ابهام را روشن می‌کند.

وی با بیان اینکه این شرایط به نفع دولت، مجلس است، افزود: پاسخ هایی که رئیس جمهور می‌دهد مردم را آگاه می‌کند و از فضا سازی علیه دولت نیز جلوگیری می‌کند، سوال از رئیس جمهور را در جهت تامین منافع ملی می دانم.

زاهدی با بیان اینکه طرح سئوال از آقای روحانی فضای سنگینی که در مورد سوال از رئیس جمهور وجود دارد را از بین می‌برد، ادامه داد: نمایندگان مجلس و دولتمردان افراد عاقلی هستند که منافع ملی را لحاظ می‌کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سوال از رئیس جمهور در فضایی آرام و به دور از جنجال باشد نتایج مثبتی را به دنبال دارد، گفت: نباید فضاسازی‌های سیاسی را در این مسائل مهم دخالت دهیم زیرا این فضا مانع از تبیین عملکرد دولت برای مردم می‌شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه برخی به عمد فضاسازی می کنند و برخی نیز اغراض سیاسی دارند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند، بیان کرد: باید از ظرفیت های قانونی استفاده کنیم ولی همه طرف های درگیر باید در محضر خدا منافع ملی را مدنظر داشته باشند نه اینکه اغراض سیاسی را پیگیری کنند./

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار