فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه اگر بصیرت نداشته باشیم در زمین دشمن بازی خواهیم کرد گفت: در مقابل تهدیدات دشمن باید به سمت توسعه علم و فناوری برویم و بالارفتن سطح علمی کشور نیاز ضروری است.
کد خبر: ۵۷۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱ 25 February 2018

سردار غلامعلی ابوحمزه عصر امروز در همایش گرامیداشت روز مهندس و بسیج مهندسین استان کرمان با بیان اینکه در شرایط کنونی نظام اسلامی تکالیفی داریم که باید آنها را به شایستگی انجام دهیم اظهار داشت: سوالی که مطرح است این است که چرا در مدارج دانشگاهی در رشته‌های مختلف فلسفه علم تدریس نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر رشته‌ای که نگاه کنید نخبگانی از جهان غرب به ما معرفی کردند در حالی که اسلام در این زمینه بزرگان و دانشمندانی دارد تصریح کرد: دانشجویان ما فکر می‌کنند همه علومی که وجود دارد برگرفته از غرب است در حالی که اشتباه است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در طول عصرها و نسل‌های متعدد شرایطی به‌وجود آمده و علم پیشرفت کرده تا به این نقطه رسیده است خاطر نشان کرد: نزدیک ده قرن دانشمندان اسلامی در هر رشته‌ای حرف اول را در دنیا می‌زدند و آنها بودند که علوم روز را پایه‌گذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه افرادی آمدند و علوم اسلامی رو یاد گرفتند اما به نام خودشان ثبت کردند افزود: همه پیشرفت غرب ریشه در اسلام و اندیشمندان اسلامی دارد.

سردار ابوحمزه با بیان اینکه دانشگاه‌های ما باید یک جهاد علمی انجام بدهند و با آگاهی و شناخت خیانت غربی‌ها را پاسخ بدهند گفت: رهبر معظم انقلاب بر استفاده از میانبرها برای جبران این کار تاکید دارند و در احادیث ما هم آمده هر که علم بیشتر دارد قدرت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا بحث زمان در تحریم هسته‌ای را برداشته است و ما را مادام‌العمر تحریم کرده است بیان کرد: آمریکا از ما می‌خواهد حقوق بشر غربی را بپذیریم و این سخنان ابلهانه رئیس جمهور آمریکا است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه آمریکایی‌ها تعهدات قبلی خود را انجام ندادند و هر روز هم یک سخن تازه می‌گویند عنوان کرد: در مقابل تهدیدات دشمن باید به سمت توسعه علم و فناوری برویم و بالارفتن سطح علمی کشور نیاز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم اهداف بلند انقلاب اسلامی را تحقق بدهیم باید با ابتکار و نوآوری مهندسی در خدمت نظام اسلامی گام برداریم افزود: مدیریت جهادی تاکید صریح رهبر معظم انقلاب است و در سخنان اخیر خود در جمع مردم تبریز نیز اشاره کردند.

سردار ابوحمزه کار، تلاش، محاسبه با خدا، علم، تدبیر و درایت را شش ویژگی یک مدیریت جهادی دانست که رهبر معظم انقلاب آنها را عنوان کردند بیان کرد: مراقبت از خود و معنویت در مدیریت جهادی لازم است و معنویت عامل سلامت مدیریت است.

وی با اشاره به اینکه با نگاه مادی نمی‌شود از اروند گذشت و به جنگ دشمنان اسلام رفت تصریح کرد: اما رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس رفتند و هنوز بعد از گذشت 28 سال از دفاع مقدس کارشناسان نظامی دنیا نتوانستند این موضوع را درک کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امروز عالم به ایران اسلامی نگاه دارد و تمدن بزرگ اسلامی در حال توسعه و گسترش است.

وی با بیان اینکه باید بصیرت خود را افزایش دهیم و تحرکات دشمن در داخل و خارج کشور را بشناسیم افزود: اگر بصیرت نداشته باشیم در زمین دشمن بازی خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار