امام جمعه زرند گفت: با توجه به اینکه زرند به مراکز استان‌های کرمان،‌ یزد و ... فاصله دارد باید جهت مدیریت کردن و رسیدن امکانات به مردم به کمترین سرعت یک باند فرودگاه فراهم شود تا در صورت اتفاقات، کمترین تلفات را دارا باشیم.
کد خبر: ۵۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲ 25 February 2018

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی عصر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان جمعیت هلال احمر زرند با بیان اینکه کار مهم هلال احمر، نجات جان انسان‌ها است، اظهار داشت: حفظ جان برهمه مردم واجب است و همه مردم باید دوره‌های آموزش‌ پیشگیری از اتفاقات «‌مثلث حیات» درمورد زلزله را ببینند.

امام جمعه زرند بیان کرد:‌ کار هلال احمر مهم و مصداق آیه قرآن «من احیا » ‌است یعنی: یک نفر اگر نجات دهند مثل اینکه همه مردم را نجات داده‌اند در لحظه حادثه کمک کردن به مصدوم و مدیریت کردن بلاترین خدمت به مردم است.

ابراهیمی با اشاره به زلزله‌خیز بودن شهرستان زرند تصریح کرد: ‌باید هلال احمر با کمک دستگاه دیگر یک زمینی را آماده کند و تمام امکانات از جمله آب‌‌، ‌برق،‌گاز... را فراهم آورد تا هنگام وقوع زلزله با مدیریت صحیح بتوانیم از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زرند به مراکز استان‌های کرمان،‌ یزد و ... فاصله دارد باید جهت مدیریت کردن و رسیدن امکانات به مردم به کمترین سرعت یک باند فرودگاه فراهم شود تا در صورت اتفاقات، کمترین تلفات را دارا باشیم.

امام جمعه زرند گفت: ‌باید تمام شهروندان و روستا‌نشینان از آموزش کامل نجات بهرمند شوند تا بتوانند موقع حوادث طبیعی وغیر‌طبیعی جان خود وهم نوعان خود را نجات دهند. وی اضافه کرد: داخل هر روستا باید دهیاران و شوراها یک اتاق امن بسازند و وسایل اولیه کمک‌رسانی را داخل آن نگهداری کنند تا اولین فرصت به مردم حادثه دیده رسیدگی کنند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار